واکنش مراجع تقلید به افزایش قیمت بنزین در ایران

© Sputnik / Siavash Sobhgahi واکنش مراجع تقلید به افزایش قیمت بنزین در ایران
واکنش مراجع تقلید به افزایش قیمت بنزین در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو مرجع تقلید در ایران از افزایش قیمت بنزین به شدت ابراز تاسف و نگرانی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین، آیت الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در پیامی اظهار داشت: متأسفانه در حالیکه گرانی ، تورم و بیکاری بسیاری از اقشار مملکت را در وضعیت سخت و ناراحت کننده‌ای قرار داده، طرحی در شب میلاد رسول رحمت (صلی الله علیه و آله وسلم) توسط سران قوا تصویب شد ؛ که موجب تأسف و نگرانی شدید است.

واکنش نمایندگان مجلس ایران به افزایش قیمت بنزین - اسپوتنیک ایران
واکنش نمایندگان مجلس ایران به افزایش قیمت بنزین

در ادامه پیام این مرجع تقلید شیعیان آمده است: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که لغو این طرح را اعلام کنند و برای رفع مشکلات مردم ، با مشورت بزرگان و اساتید علم اقتصاد اقدام فوری نمایند.

آیت‌الله علوی گرگانی نیز در پیامی اظهار داشت: خبر ناراحت کننده افزایش ناگهانی قیمت بنزین در شرایط فعلی که اثر تحریمها و افزایش غیر متعارف ارز بر زندگی مردم فشار زیادی را وارد کرده است موجب ناراحتی شدید اینجانب گردیده است.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: اینجانب از همه نمایندگان مجلس می خواهم که با قاطعیت جلوی ایجاد التهاب معیشتی در جامعه را گرفته و از دولت محترم نیز می خواهم که تا دیر نشده در تصمیم خود تجدید نظر کرده و با همفکری کارشناسان دلسوز و متعهد و به کارگیری جوانان مؤمن و متعهد و نخبه به تقویت تولید داخلی و حل اساسی مشکلات آن اهتمام ورزند.

گفتنی است که بامداد جمعه ۲۴ آبان، بنزین در ایران سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودروهای شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала