تولید بزرگترین کلم دنیا در اردبیل

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر تولید بزرگترین کلم دنیا در اردبیل
تولید بزرگترین کلم دنیا در اردبیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بزرگترین و سنگین ترین کلم دنیا در روستای شهریور استان اردبیل تولید و برداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، برادران محمد و احد فتحی اصل، سنگین ترین کلم دنیا را در روستای شهریوردر اردبیل تولید کردند و وزن این کلم 7کیلو و 390 گرم است.

محمد فتحی کشاورز و باغدار نمونه اردبیل بیان کرد: تولید این کلم کاملا ارگانیک بوده و تعداد زیاد کلم با وزن سنگین درمزرعه خود تولید کرده است.

او تصریح کرد: ما از سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه این انتظار را داریم تا رکورد این کلم را در کتاب گینس ثبت کنند.

فتحی اصل همچنین بیان داشت: پیش از این سنگین ترین گلابی دنیا را نیز در حیاط منزل خود تولید کردیم.

برادران احد و محمد فتحی اصل رکورد سنگین ترین گلابی کشور راهم در کارنامه خود دارند و در تولید محصولات کشاورزی و باغی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و آوازه جهانی نیز پیدا کرده‌اند.

محمد فتحی اصل گفت: هدف اصلی ما این است که نام و آوازه استان اردبیل را در بخش کشاورزی جهانی کنیم و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: بنده از شغل کشاورزی لذت می‌برم و با این شغل علاوه ارتقای تولید داخلی درصدد هستم برای جوانان منطقه نیز اشتغال ایجاد کنم که این یک نیاز اساسی است.

فتحی اصل همچنین خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای اساسی پویایی اقتصاد ارج نهادن به بخش کشاورزی است که باید مسئولان استان به بخش کشاورزی منطقه که ظرفیت بالایی دارد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بخش کشاورزی استان در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала