پلیس ایران: 75 درصد از مواد مخدر دنیا در ایران کشف می شود

© Fotolia / Africa Studioپلیس ایران مدعی شد 75 درصد از مواد مخدر دنیا در ایران کشف می شود
پلیس ایران مدعی شد 75 درصد از مواد مخدر دنیا در ایران کشف می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت که ما در کنار کشورهایی قرار داریم که 90 درصد تریاک در آنجا تولید می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: امروز 75 درصد مواد مخدر دنیا توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط می‌شود.

وی افزود: ما در کنار کشورهایی قرار داریم که 90 درصد تریاک در آنجا تولید می‌شود و 85 درصد تمام تولید مواد مخدر صنعتی در کنار مرزهای ایران است.

عزیزی بابیان اینکه تجارت مواد مخدر سومین تجارت پرسود در دنیا است، اظهار کرد: درآمد خالص مواد مخدر در دنیا سالانه به ارزش 800 میلیارد دلار است یعنی به‌اندازه 10 برابر بودجه کشور ما سود می‌برند و حدود 2500 میلیارد گردش مالی‌اش است، قطعاً این‌گونه افراد از تجارت پرسودی مثل مواد مخدر نمی‌گذرند. با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، بخش اعظم این مواد مخدر به کشور ما ترانزیت می‌شود و علاوه بر این به کشورهای اروپایی نیز ترانزیت می‌شود. قبل از اینکه آمریکایی‌ها به افغانستان بیایند، این کشور حدود 400 تن مواد مخدر تولید می‌کرد درحالی‌که امروز حدود 2600 تن مواد مخدر تولید می‌کنند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران عنوان کرد: آمریکایی‌ها قول داده بودند که کمک کنند دوستان افغانستانی ما کشت مواد مخدر را کنار بگذارند و کشت دیگری را جایگزین آن کنند اما نه‌تنها این کار را نکردند بلکه وقتی خودشان آمدند و آلوده شدند به درآمد سرشار مواد مخدر، در کنار آن خشخاش را راه انداختند و برداشت و بهره‌وری از آن را بالا بردند و حدود 9 برابر تولید مواد مخدر از زمانی که نیروهای ناتو در افغانستان حضور پیدا کردند، افزایش یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала