روحانی از کشف میدان نفتی جدید در ایران خبر داد

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران با اشاره به دشمنی های آمریکا در زمینه فروش نفت ایران بیان داشت، کارگران و مهندسان ایرانی توانستند ۵۳ میلیارد بشکه نفت را در یک مخزن بزرگ کشف کنند.

‌به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور ایران ضمن حضور در جمع مردم یزد از اکتشاف یک میدان نفتی جدید خبر داد و افزود: کارگران شرکت اکتشاف نفت به یک میدان بزرگ نفتی دست پیدا کردند و به مردم خبر می‌دهیم که ‌ یک میدان نفتی به اندازه 53 میلیارد بشکه نفت کشف کردیم.

وی خاطر نشان کرد: این ‌یک میدان نفتی بزرگ است که از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیک امیدیه ادامه داد ‌و 2 هزار و 400 کیلومتر مربع وسعت این میدان نفتی است و 80 متر عمق دارد و نفت ‌53 میلیارد بشکه است.

روحانی بیان داشت: این نشان آن است که ما کشور ثروتمندی داریم و علی‌رغم دشمنی‌های آمریکا به کاخ سفید اعلام می‌کنیم که به کوری چشم همه دشمنان ملت ایران، در آن ایامی که شما فروش نفت ایران را تحریم کرده و به ملت ایران فشار آوردید، کارگران و مهندسان عزیز‌مان توانستند 53 میلیارد بشکه نفت را در یک مخزن بزرگ کشف کنند.

رئیس جمهور تاکید نمود که در این میدان نفتی مهم نحوه و ضریب بازیافت است که از این میزان چه مقدار می‌توانیم خارج کرده و بفروشیم و ادامه داد: اینجاست که دانش و تکنولوژی حرف می‌زند و اگر یک درصد بازیافت نفتی این میدان افزایش یابد، درآمد نفتی ما 32 میلیارد دلار اضافه می‌شود.

روحانی گفت: آنهایی که در سال‌های اخیر مرتب می‌گویند شرکت‌های خارجی نباید وارد کشور شوند، ما باید از فناوری‌های پیشرفته جهان استفاده کنیم و هر کجای دنیا علم و فناوری باشد باید استفاده کنیم.

روحانی بیان داشت: اگر ضریب بازیافت این میدان 10 درصد باشد یعنی 320 هزار میلیارد درآمد ماست و اگر ضریب ما بیشتر شود، درآمد بیشتری به دست می‌آوریم؛ بنابراین ما باید با علم، دانش و تکنولوژی مردم را ثروتمند کرده و راه و مسیر درست را مشخص کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала