صالحی: آنها تحریم ها را رفع نکردند، ما نیز دیگر محدودیتی نداریم

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر صالحی: آنها تحریم ها را رفع نکردند، ما نیز دیگر محدودیتی نداریم
صالحی: آنها تحریم ها را رفع نکردند، ما نیز دیگر محدودیتی نداریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، علی اکبر صالحی تاکید کرد که ایران خارج از برجام عمل نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، علی اکبر صالحی که برای شرکت در مراسم بتن ریزی واحد دوم نیروگاه بوشهر به این شهر سفر کرده بود، در بدو ورود به این شهر به خبرنگاران گفت: " در ازای پذیرش یک سری محدودیت ها قرار بوده تحریم ها برداشته شود، تحریم ها برداشته نشدند، ما نیز دیگر محدودیتی نداریم. الان ۶ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از طریق برجام کنار گذاشته شده و امیدواریم تا اکتبر آینده تحریم های تسلیحاتی نیز برداشته شود."

وی افزود: " ۱۳۹۵ روز بعد از برجام توانستیم قراردادی با روس ها در ارتباط با دو نیروگاه جدید که واحد ۲ و ۳ خواهد بود ببندیم که قدرت هر کدام ۱۰۵۰ مگاوات است. از همان دو سال پیش که قرارداد را بسته و قسط اول را پرداخت کردیم، کار کارگاهی شروع شد. قریب به ۳ میلیون متر مکعب فقط خاک برداری شده و با بسیج امکانات وسیعی در این دو سال اقدامات عمده ای صورت گرفت".

طی چند روز آینده مراسم بتن ریزی واحد 2 نیروگاه بوشهر انجام می شود - اسپوتنیک ایران
طی چند روز آینده مراسم بتن ریزی واحد 2 نیروگاه بوشهر انجام می شود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن تشکر از پیمانکاران ایرانی و روس گفت: " امیدواریم که فردا با بتن ریزی شاهد
عملیات بالا رفتن ساختمان اصلی راکتور ۲ باشیم و پس از آن در مرحله دیگری وارد عملیات انجام کارهای ساختمانی راکتور ۳ باشیم."

وی در خصوص واکنش مقامات غربی در رابطه با گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: " آنها واکنش زیادی نشان داده اند و نسبت به اقدامات ایران خیلی نگران هستند که این نشان از اراده مسئولین ارشد نظام است که توانمندی بالقوه کشور بالفعل شد و عزیزان ما در سازمان انرژی اتمی توانستند در یک مدت زمان و فاصله کوتاه این اهداف را محقق کنند."

وی همچنین تاکید کرد: " ما آغازگر عدم تعهد نبوده ایم، آنها به تعهدات خود ملتزم نبوده اند و ایران نیز نمی تواند بپذیرد که برجام به عنوان جاده یکطرفه تلقی شود. الان نیز ما خارج از چارچوب برجام عمل نمی کنیم، بند ۲۶ و ۳۶ برجام اقدامات امروز ما را در نظر گرفته است که اگر آنها به تعهدات خود عمل نکردند ما نیز می توانیم متناسب با رفتار آنها می توانیم از تعهدات خود بکاهیم تا توازنی در برجام ایجاد شود. به نظرم الان این توازن برقرار شده است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала