احتمال خروج ایران از برجام وجود دارد

© AP Photo / Vahid Salemi / Fileاحتمال خروج ایران از برجام وجود دارد
احتمال خروج ایران از برجام وجود دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عراقچی:در ماههای نزدیک، تهران از توافق مربوط به برنامه هسته‌ای خارج خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، عباس عراقچی معاون وزیرامور خارجه ایران اعلام نمود که در ماههای آینده، اگر آمریکا راه‌حلی برای بحران مرتبط با معامله هسته‌ای پیشنهاد نکند، ایران می‌تواند از برجام خارج شود.

عراقچی در روز 9 ماه اکتبر در چهارمین کنفرانس عدم گسترش در مسکو افزود:«به عقیده من، ما حدود یکسال دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا فرصت داریم. اگر آمریکایی ها راه حلی در رابطه با بحران برجام پیدا نکنند، درماه های آینده به نظر من، ایران از برجام خارج خواهد شد».

وزیر سابق انرژی آمریکا: خروج ترامپ از برجام، وضعیت در منطقه را بدتر کرده است - اسپوتنیک ایران
وزیر سابق انرژی آمریکا: خروج ترامپ از برجام، وضعیت در منطقه را بدتر کرده است

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала