نامه ظریف خطاب به گوترش در باره پیشنهاد ایران مرتبط با خلیج فارس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سید عباس موسوی
سید عباس موسوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در تامین ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس جدی است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اعلام نمود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به زودی نامه‌ای در خصوص تامین ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تایید ارسال متن کامل نامه طرح «پویش صلح هرمز» رئیس جمهوری اسلامی ایران به سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و عراق گفت:« این امر نشان دهنده جدیت جمهوری اسلامی ایران و اهمیت دادن به کشورهای منطقه در تامین ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس است.

 زنگه: ایران نفت خود را با دورزدن تنگه هرمز صادر می کند  - اسپوتنیک ایران
زنگنه: ایران نفت خود را با دور زدن تنگه هرمز صادر می کند

پس از ارائه «پویش صلح هرمز» توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایشان متن کامل آن را برای سران کشورهای یاد شده ارسال کرد و در آن خواستار تشریک مساعی همه آنها در پردازش و اجرای آن شدند.این امر نشان دهنده جدیت جمهوری اسلامی ایران و اهمیت دادن به کشورهای منطقه در تامین ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس است.

امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان محور دیگر سخنان روحانی بود و تاکید کرد که امنیت این منطقه باید دروزن زا باشد چراکه حضور نیروهای خارجی در این منطقه مشکل آفرین است».

رونمایی از ابتکار ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل هم محور مهم سخنان رئیس جمهور بود و تاکید کرد:«امسال در سازمان ملل متحد با شعار «ائتلاف امید» و «ابتکار صلح هرمز» که خلاصه آن «حب و امید» خواهد بود، حضور خواهیم یافت. امسال طرحی را در سازمان ملل پیش روی جهانیان قرار خواهیم داد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه می‌تواند امنیت خلیج فارس و دریای عمان را با کمک کشورهای منطقه بوجود آورد.

به جهانیان اعلام می‌کنیم که حضور نیروهای بیگانه برای آبراه‌های جهانی، امنیت کشتیرانی و نفت و انرژی، مشکل‌زا است اما مسیر جمهوری اسلامی ایران مسیر اتحاد، وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه می‌باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала