سردار سلامی: جهان بسیار بزرگتر از آمریکا شده و دیگر یک قدرت نمی تواند حکمرانی کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سلامی: جهان بسیار بزرگتر از آمریکا شده و دیگر یک قدرت نمی تواند حکمرانی کند
سلامی: جهان بسیار بزرگتر از آمریکا شده و دیگر یک قدرت نمی تواند حکمرانی کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده کل سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که جهان بسیار بزرگتر از آمریکا شده است و آمریکا دیگر در هیچ چیز اول نیست و آن را از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مراسم رونمایی از دیوارنگاره‌های سفارت سابق آمریکا در تهران که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را سپاسگزارم که در آستانه چهلمین سال پایان دادن به اعمال سیاست‌های آمریکا در ایران بزرگ و سرآغاز یک مبارزه جهانی با سیطره‌طلبی‌های آمریکا در این مکان حاضر شدم که سال‌ها مرکز طراحی راهبردها و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران بوده است.

نقاشی های دیواری جدید در روی دیوارهای سفارت سابق آمریکا در تهران + عکس  - اسپوتنیک ایران
نقاشی های دیواری جدید در روی دیوارهای سفارت سابق آمریکا در تهران + عکس

وی ادامه داد: حقیقت این است که می‌توان آمریکا را هویتی متضاد و متناقض توصیف کرد، یک شخصیت سیاسی کاملاً متضادگونه که همان‌طور که می‌دانید در اکثر جنگ‌های بزرگ جهان و همچنین جنگ‌های 40 سال اخیر در منطقه جهان اسلام یا باواسطه یا مستقیم نقش اول را ایفا کرده است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران ایران گفت: در طول حیات سیاسی آمریکا تاکنون 8.5 میلیون کشته حاصل مداخلات سیاسی این کشور در غرب و شرق عالم است. آمریکا در جنگ با مکزیک گرفته تا جنگ‌های جهانی اول و دوم بزرگترین صادرکننده سلاح در جهان و اصلی‌ترین طرف جنگ‌ها بوده است اما روی کاغذ و در گفتار مقامات آمریکایی از امن شدن جهان صحبت می‌کنند، اما واقعیت‌های روی زمین چیز دیگری را نشان می‌دهد چرا که واقعیت‌های درون ذهن مقامات آمریکایی جز نابودی کشورهای دیگر نیست اما مدام از مقابله با توسعه سلاح‌های کشتار جمعی حرف می‌زند درحالی که اولین کشوری است که به سلاح‌های هسته‌ای دست یافته است.

سردار سلامی افزود: آمریکا تاکنون دوبار از سلاح هسته‌ای استفاده کرده و هزاران نفر را در کسری از ثانیه کشته است، آیا چنین کشوری که سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و دنیا را به نابودی می‌کشاند می‌تواند ادعای مقابله با چنین چیزی را داشته باشد؟ آمریکا درحالی از حقوق بشر سخن می‌گوید که در همه نقاط دنیا آن را نادیده می‌گیرد. آیا هجوم شبانه نیروهای آمریکایی به مردم عراق حقوق بشر است؟ آیا زندان‌های ابوغریب، گوآنتانامو و زندان‌های کشف‌نشده نماد حقوق بشر است؟ این یک توصیف جدید از حقوق بشر است که آمریکا ارائه داد و نگاه جهان از لنز چشم‌های آمریکایی یعنی هیچ کس حق زندگی آزاد، آرام و عزتمند ندارد و همه باید آمریکا و جنایاتش را تحمل کنند.

سلامی: دشمن را در زمین و آسمان ذلیل کرده ایم - اسپوتنیک ایران
سلامی: دشمن را در زمین و آسمان ذلیل کرده ایم

وی بیان داشت: در نگاه دیگر همه دستگاه‌های شکنجه به‌دست آمریکا ساخته و به نقاط دیگر دنیا ارسال می‌شود. آمریکا از دموکراسی حرف می‌زند اما همه مهره‌های عالم از جعفر نمیری در سودان، شاه ایران، پادشاهان مرتجع در کشورهای اسلامی و... و هر دیکتاتوری که می‌شناسید توسط آمریکا یا به حکومت رسیده یا حمایت شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه همه کودتاها نیز همیشه به‌دست آمریکایی‌ها رقم خورده است، خاطرنشان کرد: کودتای 28 مرداد در ایران به‌رهبری آمریکا باعث 25 سال حاکمیت شاه ایران شد و همچنین منجر به عقب‌ماندگی و گسترش خوی استعمار و استثمار در ایران گشت. آیا رژیم طراح این کودتاها می‌تواند پرچمدار دموکراسی در جهان باشد؟ به‌نظر می‌رسد دموکراسی و حقوق بشر باید با تعاریف واژگان جدیدی در عالم مورد تجدیدنظر قرار گیرد، این ارمغان آمریکا برای همه کشورهاست.

سردار سلامی ادامه داد: رئیس جمهور فعلی آمریکا صراحتاً اعلام کرد که دولت قبلی خالق داعش بوده است داعشی که نشانه‌های استثنائی‌ترین جنایات بشر به نام او ثبت شده و بخشی از آنها از دریچه دوربین‌ها به جهان منتقل شده است. آیا آواره شدن مردم سوریه و تبدیل شدن یک کشور عزیز به یک کشور ذلیل فراموش شدنی است؟ آیا حمله به کارخانه سرم‌سازی در سودان، سقوط هواپیمای ایرباس ایرانی با 290 مسافر نشانه از هویت آمریکا در جهان نیست؟ خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی ایران تاکنون قدرت آمریکا در فرسایش قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: حافظان آمریکا دیگر قادر نیستند حافظان مطمئنی برای آمریکایی‌ها در اقصی نقاط عالم باشند چرا که منافعی برای خود تعریف کرده‌اند و همچنین خیزش عظیم فراجغرافیایی علیه آنها موجب شده تا آنها گسترش بیش از حد نظامی دهند. آمریکایی‌ها سالهاست نمی‌توانند موازنه‌ای میان هزینه‌های کارهایشان و مسائل اقتصادی کشور خود برقرار کنند. آنها در مارپیچ هزینه‌های خود گیر افتاده‌اند و هرچه بیشتر خرج می‌کنند بیشتر شکست می‌خورند.

فرمانده کل سپاه پاسداران ایران ادامه داد: در جهان مرسوم بوده دیگران هزینه می‌کردند تا آمریکا سودش را ببرد اما حالا به‌عکس این شده، آمریکا هزینه کرده و دشمنانش از آن بهره‌برداری می‌کنند. آمریکایی‌ها در فلسفه‌های سیاسی‌شان شکست خوردند چرا که این فلسفه به غارت کشورهای دیگر برای برتری آمریکا در دنیا معتقد است، اما چنین فلسفه‌ای دشمن‌ساز است و باعث پیروزی نمی‌شود.

حسین سلامی،فرمانده کل سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران
سردار سلامی: آمریکا از ما گریزان شده است

سردار سلامی تصریح کرد: مقاومت سیار است و مرزهایش را گسترش می‌دهد و برای آمریکا سازوکارهای وجود یک تغییر برای استفاده از عناصر یک قدرت از‌دست‌رفته است و به همین دلیل آنها با فقدان استراتژی و نبود راهبرد مواجه شدند و به این درجه از ناتوانی رسیدند که دارای قدرت هستند اما تدبیری که به این قدرت کمک کند، ندارند چرا که این قدرت، خسته، فرسوده، کهنه و پرهزینه شده و وقتی نتیجه نمی‌گیرد افسرده نیز می‌شود. آمریکا در افغانستان گروهک‌های تروریستی ساخت اما در آخر مجبور به نابودی آنها شد. همچنین سرکرده داعش را پرورش داد اما مجبور به سرنگونی آن شد این رفتار آمریکا بیشتر شبیه بازی کودکانه است که خانه می‌سازند و خراب می‌کنند. این نیست که آنها قدرتمند نیستند اما تفکر، فلسفه و منطقی که این قدرت را به حرکت دربیاورد وجود ندارد و دشمنان آمریکا با اندک اعمال قدرتی می‌توانند خاصیت و جایگاه بزرگ بگیرند و این عین قانون پاسکال است.

وی با ابراز اینکه ایران امروز برخوردار از میدان تدبیر است، گفت: فلسفه قدرت ما عدالت، کرامت انسانی، آزادی و آگاهی برای همه ملتهاست و این فلسفه دوستی ایجاب می‌کند برای همین است که یک انسان هزاران مایل دورتر از ما مثل ما فکر می‌کند و آرمانش با ما یکی است و حتی حاضر است برایش جان دهد. این جماعت نه تهدید، نه حتی ارعاب برای کشته شدن را می‌پذیرد، اما در جوامع استکباری چنین روحیه‌ای وجود ندارد. شما می‌توانید از نیروهای نظامی آنها سؤال کنید که چقدر آماده کشته شدن برای آرمانهایشان هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود اضافه کرد: جهان بسیار بزرگتر از آمریکا شده است و آمریکا دیگر در هیچ چیز اول نیست و آن را از دست داده است در واقع جهان دیگر این‌گونه نیست که یک قدرت حکمرانی کند و باقی مطیع آن باشند چرا حتی کشورهای دوست آمریکا به دستور او عمل نمی‌کنند.

سردار سلامی گفت: ملت ایران امروز در زیباترین و طلایی‌ترین دوران عمر خود طی 100 سال گذشته زندگی می‌کند ما تجربه شکست دادن قدرت‌های بزرگ را داریم و در ارتفاع بلندی در عالم ایستاده‌ایم البته که ایران به هیچ کجای جهان چشم‌داشت ندارد اما قلمرو و میدان قدرتمان را آنقدر گسترده می‌کنیم که اگر دشمن قصد توطئه داشت جلوی او بایستیم. ما در تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی رشد کرده‌ایم و صاحب قدرت هستیم و اراده اعمال این قدرت در دستان ماست چرا که ملت ایران ظرفیت‌های عظیمی در خود دارد. اقتصاد ایران در موقعیتی که بسیاری از اقتصادها در دنیا در حال فروپاشی است امروز باقی مانده است و یک اقتصاد بدون متکی بودن به نفت را ارائه می‌دهد و این شاکله جدید ایران بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: امروز می‌توانیم از ظهور یک قدرت در جهان صحبت کنیم. شاخص‌ها نشان می‌دهد که ما از یک توان استثنایی برخورداریم که نشأت‌گرفته از ایمان حقیقی و باورهای ملت است، ملت ایران نشان داده از پیروی رهبرش مسیرهای سخت را ساده می‌پیماید و هدف‌ها را فتح می‌کند این برای ملت ایران بزرگترین ظرفیت قدرت است. ما از جوانان خود برای پیشرفت و از زنان و مردانمان برای امنیت کشور بهره می‌جوییم. منطق، دین و ملت ما قدرت و رهبری منبع قدرت آن است ما فقط به موشک‌هایمان تکیه ندادیم هرچند به‌تعداد کافی ذخیره کرده‌ایم و نیروهایمان نیز همیشه آماده هستند اما منطق ما همان است که گفتم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала