ایران به زودی ماهواره جدیدی به فضا پرتاب می کند

© Depositphotos.com / Cookelmaایران به زودی ماهواره جدیدی به فضا پرتاب می کند
ایران به زودی ماهواره جدیدی به فضا پرتاب می کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران قصد دارد تا قبل از پایان سال جدید ایران ماهواره جدیدی را به مدار بفرستد.

جواد آذری جهرمی  وزیر اطلاعات و فن آوری ایران در حاشیه نمایشگاه Smart City Expo در قطر در مصاحبه با این اسپوتنیک گفت: ایران قصد دارد تا قبل از پایان سال جدید ایران (ماه مارس 2020) ماهواره جدیدی را به مدار بفرستد. 

سه ماهواره ایرانی آماده پرتاب در مدار زمین - اسپوتنیک ایران
سه ماهواره ایرانی آماده پرتاب به مدار زمین

جهرمی گفت: "ما قصد داریم امسال ماهواره های جدید راه اندازی کنیم (سال جدید ایرانی از 21 مارس آغاز شد)."

در ماه آگوست ، رسانه های غربی گزارش دادند که یک ماهواره ایرانی در هنگام پرتاب منفجر شد. با این حال ، مقامات ایرانی گزارش های مربوط به راه اندازی ناموفق آن را تکذیب کرده اند.

تلاش های تهران برای پرتاب ماهواره ها به مدار باعث نگرانی برخی کشورها شده است. ایالات متحده و چند کشور دیگر قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را به گونه ای تفسیر می کنند که ایران را از پرتاب موشک منع می کند. وزارت امور خارجه ایران از سوی دیگر بارها تأکید کره است که پرتاب موشک ها قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض نمی کند.

از سوی دیگر، طی این ماه مهرداد بائوج لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس ایران از برگزاری جلسه میان اعضای این فراکسیون با رئیس سازمان فضایی ایران خبر داد.

لاهوتی در خصوص این جلسه اظهار داشت: رئیس سازمان فضایی کشور در ابتدای این جلسه از پرتاب سه ماهواره جدید که هم ماهواره و هم پرتاب‌کننده هر دو با استفاده از توان داخلی کشور تولید شده‌اند تا پایان سال خبر داد.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس ایران همچنین در خصوص کاربرد این ماهواره‌ها از زبان رئیس سازمان فضایی ایران گفت: وی عنوان کرد که ماهواره‌ها می‌توانند در بحث‌های کشاورزی، حمل‌ونقل، نظامی، شبکه‌های بانکی، حوادث و موارد مختلف کمک کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала