رکود طولانی مدت در بازار مسکن ایران

© Sputnik / Arina Topolevaرکود طولانی مدت در بازار مسکن ایران
رکود طولانی مدت در بازار مسکن ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس بازار مسکن در ایران با بیان کسادی در این بخش گفت که این رکود تا شب عید ادامه دار خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسن محتشم، کارشناس بازار مسکن در ایران با بیان کسادی در این بخش گفت که این رکود تا شب عید ادامه دار خواهد بود و رکود فعلی بی سابقه نیست و در سال‌های 1364 و 1365 نیز با توجه به افت شدید معاملات 30 تا 40 درصد برگشت قیمت داشتیم اما هم اکنون نمی‌توان انتظار داشت قیمت‌ها بیش از 20 درصد کاهش پیدا کند؛ در حالی که جهش حدود 200 درصد بوده است.

وی افزود: در سال‌های 1364 و 1365 همانند دوره فعلی با توجه به افت شدید معاملات، برگشت قیمت داشتیم که قیمت نسبت به سال قبل از آن 30 تا 40 درصد پایین آمد. اما در حال حاضر برگشت قیمت نداریم و قیمت‌ها حدود 200 درصد نسبت به ابتدای سال قبل بالا رفته است. خانه‌ای که در تهران متری هشت میلیون تومان معامله می‌شده الان به متری 24 میلیون تومان رسیده است.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: هم اکنون که قیمت مسکن 200 درصد بالا رفته شاید تا سه چهار ماه قیمت‌ها حدود 20 درصد پایین بیاید اما قطعا بیش از این مقدار افت نخواهد کرد. الان رکود است و در شرایط رکود، فروشندگان نیاز به نقدینگی دارند. به همین دلیل قیمت را مقداری پایین می آورند. افت نسبی قیمت تا زمانی که رکود ادامه داشته باشد یعنی نیمه دوم بهمن ماه ادامه پیدا می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала