چطور می توان از ورود پول‌های کثیف به انتخابات جلوگیری کرد؟

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتخابات باید با رعایت اصول اخلاقی و معیارها و ارزش‌های اسلامی و انقلاب برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،عضو کمیسیون قضایی مجلس ایران اعلام نمود که علاوه بر تقویت دستگاه‌های نظارتی باید در بخش قانون انتخابات نیز اصلاحاتی صورت گیرد تا جلوی ورود پول‌های کثیف به انتخابات را بگیرد.

یک نماینده در 4 سال دوره نمایندگی چه‌میزان دریافتی دارد که برخی از کاندیداها تا میلیاردها تومان برای کسب کرسی‌های پارلمان هزینه می‌کنند؟

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود پول‌های کثیف در انتخابات، گفت:« در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتخابات باید با رعایت اصول اخلاقی و معیارها و ارزش‌های اسلامی و انقلاب برگزار شود، لذا با ورود هرگونه عامل تأثیر‌گذار اعم از زر، زور، قدرت، فریب و نیرنگ که مسیر اصلی و آرمان‌های انقلاب را تغییر دهد، مخالف هستم، چرا که موجب فاصله گرفتن از اهداف انقلاب اسلامی ایران می‌شود.

تاثیر ایران بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: هر کسی بیاید غیر از ترامپ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تاثیر ایران بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: "هر کسی بیاید غیر از ترامپ"

بنابراین پول کثیف و یا هر عامل مشابه دیگری نباید به انتخابات ورود کند. اگر کسی با پول‌های کثیف و غیرقانونی به مجلس ورود کند، در 4 سال نمایندگی تلاش می‌کند که این هزینه‌ها را جبران کند.قطعاً ورود دستگاه‌های نظارتی کارساز بوده و می‌تواند جلوی بخشی از این نوع حرکت‌ها و اقدامات را بگیرد.

در سال‌های گذشته سعی شد که این قانون اصلاح و بخشی از تنگناها و خلاءها برطرف شود، اما به دلایل مختلف به نتیجه نرسیده است؛ علاوه بر تقویت دستگاه‌های نظارتی باید در بخش قانون نیز اصلاحاتی صورت گیرد تا بتواند کمبود‌های موجود را برطرف کند.

کاندیدا‌هایی که از هر ابزار و وسیله‌ای برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کنند، مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرند، زیرا این کارشان در طولانی‌مدت به ضرر نظام و انقلاب و به نفع کسانی است که به شیوه‌های غربی عمل و از هر ابزاری برای رسیدن به قدرت استفاده می‌کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала