دیدار سخنگوی انصارالله یمن با وزیر خارجه ایران

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار سخنگوی انصارالله یمن با وزیر امورخارجه ایران
دیدار سخنگوی انصارالله یمن با وزیر امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران از دیدار محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن با وزیر امور خارجه ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در خصوص اوضاع یمن با محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن در تهران دیدار و گفتگو کرد.

دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
فراخوان تهران به پایان جنگ یمن

به گزارش وزارت امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف در این دیدار با ابراز تاسف از شرایط سخت ناشی از جنگ تحمیلی و محاصره سخت نزدیک به پنج ساله این کشور، پایان کشتار غیر نظامیان و رفع محاصره از یمن را خواستار گردید.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با تاکید بر راه حل سیاسی بعنوان تنها راه حل بحران یمن بر حمایت ایران از برقراری آتش بس و انحام گفتگوهای یمنی- یمنی تصریح و مجددا آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انسانی به مقصد یمن را یادآور گردید.

محمدعبدالسلام در جریان این دیدار گزارشی از آخرین وضعيت یمن و چشم انداز آتی در زمینه حل بحران از طرق سیاسی و همچنین آخرین وضعیت انسانی یمن را برای وزیر امور خارجه ایران تشریح کرد.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما «ائتلاف عربی» در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала