چه خودرویی جایگزین پراید در ایران خواهد شد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / چه خودرویی جایگزین پراید در ایران خواهد شد؟
چه خودرویی جایگزین پراید در ایران خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل سایپا خودرویی را که می تواند به عنوان جایگزین پراید استفاده شود، نام برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره پایان دادن به تولید پراید و جایگزینی آن گفت: از بهمن‌ سال گذشته برنامه‌ریزی دقیق برای پایان دادن به تولید این محصول آغاز شد و از ابتدای امسال نیز با افزایش تدریجی سهم سایر محصولات سایپا این برنامه را به مرحله اجرا درآوردیم، اما برای جلوگیری از وارد شدن التهاب به بازار این موضوع را در آن زمان رسانه‌ای نکردیم.

زمان بازنشستگی خودرو پراید در ایران مشخص شد - اسپوتنیک ایران
زمان بازنشستگی خودرو پراید در ایران مشخص شد

وی تحریم‌های بین‌المللی را عامل کاهش تولید خودروسازان اعلام کرد و گفت که این کاهش تولید به همراه ایجاد تقاضای کاذب ناشی از کاهش ارزش پول ملی، بازار خودرو را با نابسامانی مواجه کرده است. از این رو و برای جلوگیری از التهاب بیشتر، برنامه کاهش و توقف تولید پراید رسانه‌ای نشد، اما فرآیند اجرایی آن را با جدیت دنبال کردیم.

سلیمانی زمان توقف تولید مدل‌های سواری خانواده پراید در بازار داخلی را اعلام کرد و گفت: تولید پراید مدل132 تا پایان دی‌ماه 98، پراید مدل111 تا پایان اردیبهشت 99 و پراید مدل 131 تا پایان تیرماه 99 به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل سایپا گفت: محصولات تیبا، کوییک و ساینا جایگزین خانواده پراید می‌شوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد، اما توسعه محصولات بر روی پلت‌فرم‌های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала