دانشگاه‌های ایرانی در بین برترین دانشگاه‌های جهان

© Photo / IRNAدانشگاه‌های ایرانی در بین برترین دانشگاه‌های جهان
دانشگاه‌های ایرانی در بین برترین دانشگاه‌های جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس رتبه‌بندی یو اس نیوز، 35 دانشگاه برتر ایران در جمع 1500 دانشگاه ممتاز جهان قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جعفر مهراد، مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ایران اظهار داشت: براساس رتبه بندی یو اس نیوز و ورلد ریپورت، که در آن به ارزیابی عملکرد پژوهشی و شهرت و اعتبار دانشگاه‌ها توجه خاصی شده است، رتبه تعداد 1500 دانشگاه ممتاز جهان را می‌توان در تقسیمات مختلف جغرافیایی و رشته های موضوعی گوناگون در جداول رتبه بندی مشاهده کرد.

همکاری ایران با دانشگاه روسی در زمینه فناوری فضایی - اسپوتنیک ایران
همکاری ایران با دانشگاه روسی در زمینه فناوری فضایی

مهراد در خصوص این رتبه‌بندی افزود: ویرایش سال 2020 شامل 81 کشور جهان است. امریکا با 249 دانشگاه در جمع 1500 دانشگاه برتر حائز بیشترین دانشگاه های برتر جهان است. تعداد دانشگاه های برتر چین 188، انگلستان 86، ژاپن 82، و آلمان 66 دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در قاره آسیا دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه شینهوا در چین و دانشگاه فنی نانیانگ در سنگاپور سه دانشگاه برتر نخست این قاره به حساب می‌آیند، گفت: در ویرایش سال 2020 تعداد دانشگاه های معتبر ایران به 35 دانشگاه افزایش یافته است. در این رتبه بندی امتیاز و رتبه جهانی 31 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران اعلام و 4 دانشگاه دیگر نیز فاقد امتیاز و رتبه جهانی است.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ایران تصریح نمود: ده دانشگاه اول ایران در رتبه بندی یو اس نیوز به ترتیب دانشگاه تهران با امتیاز 52/4 و رتبه جهانی 405، دانشگاه آزاد اسلامی ایران با امتیاز 50/5 و رتبه جهانی 545، دانشگاه صنعتی شریف با امتیاز 45/8 و رتبه جهانی 591 و دانشگاه صنعتی اصفهان با امتیاز 457 و رتبه جهانی 595، بدین ترتیب، از جمهوری اسلامی ایران 4 دانشگاه فوق در بین 600 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала