موسوی: ایجاد پایگاه ترکیه در سوریه قابل قبول نیست

© Sputnik / Shiva Abshenasموسوی: ایجاد پایگاه ترکیه در سوریه قابل قبول نیست
موسوی: ایجاد پایگاه ترکیه در سوریه قابل قبول نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران، ایجاد پایگاه توسط ترکیه در سوریه از طرف ایران غیر قابل قبول دانست.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک از تهران، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری خود در مورد حمله ترکیه به سوریه اظهار داشت: حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه باید توسط تمام کشور ها رعایت شود ما توافق آدانا را در این رابطه داریم که راه روشن را نشان می دهد، ایران هم آمادگی خود را برای کمک به حل مشکلات دو کشور اعلام کرده.

محاصره نیروهای نظامی ترکیه در راس العین  - اسپوتنیک ایران
محاصره نیروهای نظامی ترکیه در راس العین

آقای موسوی افزود: ترک ها می توانند در سرزمین خود هر پایگاهی را بخواهند ایجاد کنند اما ایجاد پایگاه های ترک در سوریه غیر قابل قبول است و این به نوعی تعرض به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشوری مستقل عضو سازمان ملل است که ایران هم با آن موافق نیست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود : راه حل مشکلات منطقه در هیچ کجا به ویژه در منطقه ی سوریه لشکر کشی نیست، هر مشکلی هست باید از طریق گفتگو رفع شود ما هر دو کشور را برای این گفتگو تشویق کردیم و اقدامات عملی را هم در راستای توقف خشونت انجام دادیم و صراحتا امیدواریم این مشکل حل شود.

به گفته آقای موسوی: جمهوری اسلامی از ابتدای بحران سوریه نشان داد خواهان کاهش تنش در منطقه است وبعد از ابن بحران و تهاجم ترکیه به خاک سوریه هم تمام تلاش را کرد تا این موضوع متوقف شود و مخالفت خود را با ابن موضوع اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ما برای کاهش تنش ها مبان این دو کشور از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم بود باید اقدانات نظامی متوقف شود و کشور ها باید به توافقات میان خود رجوع کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала