تکذیب پرداخت وام 18 میلیارد دلاری ژاپن به ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تکذیب پرداخت وام 18 میلیار دلاری ژاپن به ایران
تکذیب پرداخت وام 18 میلیار دلاری ژاپن به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ژاپن پرداخت وام 18 میلیارد دلاری به ایران را تکذیب کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دولت ژاپن اخبار مربوط به پیشنهاد اعطای وام 18.42 میلیارد دلاری از سوی ژاپن و فرانسه به ایران در صورت پایبندی تهران به برجام را تکذیب کرد.
طرحی که اعلام شده بود در صورت بازگشت کامل تهران به برجام، مبلغ 18.42 میلیارد دلار وام در اختیار ایران قرار می دهد را رد کرد.

یوشیهیده سوگا، دبیرکل کابینه و سخنگوی دولت ژاپن گفت: خبر پیشنهاد اعطای وام به ایران) صحت ندارد.

روزنامه ماینیتی روز گذشته اعلام کرده بود، دولت ژاپن تصمیم گرفته است که ابتکار فرانسه در تابستان سال جاری برای ارائه کمک 15 میلیارد دلاری به ایران را حمایت نماید، پس از آنکه تهران درخواست افزایش میزان قرض را برای جبران تاثیر تحریم های سخت گیرانه پیشنهاد کرد که این مبلغ را تا حداقل 18.42 میلیارد دلار افزایش دهند.

چرا خانم میلیونر 94 ساله نوه هایش  را  مجازات کرد؟ - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد وام میلیاردی از طرف فرانسه و ژاپن به ایران برای حفظ برجام

این روزنامه خاطر نشان کرده بود که مقامات ژاپنی بدین ترتیب امیدوارند که نارضایتی احتمالی با طرح های توکیو برای ارسال دو کشتی نیروی دریایی ژاپن برای همراهی کشتی های میهنی را ازبین ببرند.  ضمنا بر اساس اطلاعات منابع روزنامه، دولت ژاپن فکر می کند که حمایت مالی ممکن است به آغاز گفتگو بین ایران و آمریکا در برنامه هسته ای کمک کند.

براساس گزارش رسانه ها، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  خواست اقداماتی را بررسی کند که به ایران اجازه افزایش صادرات نفت را می دهد. این طرح احتمالا به ایران اجازه فروش 700 هزار بشکه نفت در روز را می دهد. همچنین بند دوم این طرح ارائه وام 15 میایارد دلاری به ایران است برای عبور از تحریم های آمریکا است.

پیش از این عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ضمن تایید این مطلب اعلام کرده بود از نظر ایران بازگشت به اجرای کامل تعهدات برجامی منوط به دریافت 15 میلیارد دلار در یک دوره چهار ماهه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала