لحظه به لحظه: نشست خبری حسن روحانی

اشتراک
اسپوتنیک، مهمترین لحظات این نشست خبری را انتقال می دهد

به گزارش اسپوتنیک، سومین نشست خبری حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با خبرنگاران داخلی و خارجی در نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.

  • روحانی:‌  حمله به نفتکش‌ ایرانی کار یک "رژیم" بوده است
  • روابط ما با چین و روسیه خوب است اما سه کشور اروپایی به قول های خود نتوانستند عمل کنند. اقدامات ایران اتکا به ملت ایران و در قدم بعدی کاهش تعهداتش (در قالب برجام) بوده است. از اردیبهشت امسال کاهش تعهدات را انجام دادیم. بعد آب سنگین را اعلام کردیم. در این دو ماه ضمن مذاکرات با اروپا به نتیجه نرسیدیم، مرحله دوم را با افزایش غنی سازی آغاز کردیم و اعلام کردیم زمان‌بندی برجامی را انجام نمی دهیم.
  • روحانی بیان داشت: " تحریم های آمریکا نتوانستند اقتصاد ایران را به زانو در آورند.  خروج واشنگتون از معاهده هسته ای یک اشتباه بزرگ بوده است. " 
  • روحانی: ما امروز با حادثه‌ای مواجه هستیم که خوشایند نیست. نه برای منطقه و نه برای مردم کرد سوریه و دولت آنجا. همه باید تلاش کنیم روند آستانه که تاکنون بهترین روند برای برقراری صلح در سوریه بوده حفظ شود. ترکیه نگرانی هایی در شمال سوریه دارد که ما در اصل این نگرانی با ترکیه مشکلی نداریم و آن را می پذیریم اما شیوه ای که آنان انتخاب کرده اند را نمی پذیریم. ترکیه دولت دوست ماست، اما شیوه های بهتری هم برای رسیدن به هدف وجود دارد.
  • حسن روحانی بیان داشت: " چندین موشک" به سمت نفت کش ایرانی در دریای سرخ پرتاب شده است که فقط چند عدد از آنها به نفت کش برخورد کرده اند. من فیلم آنها را دارم."
  • ما هیچ وقت نخواستیم با همسایگان روابط بدی داشته باشیم و طرح بسیار مهمی را هم در سازمان ملل ارائه کردیم به نام ائتلاف امید و این طرح امروز برای هشت کشور منطقه ارسال شده است. همچنین با سازمان ملل در حال گفت وگو هستیم و امیدواریم طرح ائتلاف امید بتواند مسائل منطقه را با چارچوبی که ایران مطرح می کند حل کند و امیدواریم گوش شنوایی برای سخنان ما وجود داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала