استفاده از سرنگ آلوده در لردگان به هیچ وجه صحت ندارد

© Fotolia / Angellodecoاستفاده از سرنگ آلوده در لردگان به هیچ وجه صحت ندارد
استفاده از سرنگ آلوده در لردگان به هیچ وجه صحت ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزير بهداشت به اسپوتنيک: استفاده از سرنگ آلوده در لردگان به هیچ وجه صحت ندارد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

اصلاح الگوی رفتاری افراد مهمترین راه جلوگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر است، این موضوع امروزه نه در ایران بلکه در جهان اثبات شده، ما حتما در بیانیه ی پایانی نشست 66 هم بخشی را به لزوم اصلاح الگو، رفتار و عادات زندگی فردی اختصاص خواهیم داد.

ما حدود 40 هزار مورد HIV مثبت در کشور داریم که هیچ کس اطلاع ندارد این بیماران کجا هستند؛ چرا که ما محرم مردم هستیم این اولین مورد است که این موضوع نمایان شد، ما از این موضوع چندین ماه قبل اطلاع داشتیم اما آنرا چراغ خاموش پیگیری می کردیم، بسیار آنرا محرمانه نگه داشته بودیم و آن هم برای حفظ عزت مردم منطقه بوده.

همه ی ما آگاه بودیم که موضوع سرنگ آلوده صحت نداشت، اما موجب جلب بهورز زحمتکش آن منطقه شد؛ اتفاقی که رخ داد بهره برداری ناروای برخی از عناصر ضد انقلاب و بیگانه بود که می خواستند پروژه ی مشروعیت زدایی جمهوری اسلامی را در خارج از مرز ها دنبال کنند، رسانه های ضد جمهوری اسلامی ایران هم بلافاصله این موضوع را بازتاب دادند و آنرا اقدام زشت جمهوری اسلامی و نظام سلامت آن جلوه دادند و اذهان عمومی را مشوش کردند.

ما توانستیم فشار خون 31 میلیون فرد بالای 30 سال را از طریق بسیج اندازه گیری فشار خون آزمایش کنیم و افراد دارای ریسک بالا را شناسایی کنیم و قاتل خاموش را کنترل کنیم، موضوعی که ما برای حدود 40 میلیون فرد شناسایی شده تخمین مراجعه ی 20 میلیون را داشتیم و این یعنی اعتماد مردم به نظام سلامت کشور، بلافاصله قرار بود طرح جامع کنترل دیابت را در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه افزود:

به محض اقدام برای اجرای طرح آزمایش دیابت این موضوع را مطرح کردند که افکار عمومی را مشوش کنند، بنده به هیچ عنوان از روابط نا مشروع جنسی سخن نگفتم، در نامه ی من به صراحت ذکر شده روابط نا مطلوب چطور ممکن است برای کودک 2 ساله از روابط نامشروع نام برد من به هیچ عنوان چنین اهانتی به مردم شریف لردگان نکردم.

ما اکیپ های کاملی را به منطقه فرستاده بودیم تا این موضوع بررسی شود و اکنون هم دو پزشک ماهر دیگر را به این منطقه اعزام کردیم تا با صبوری به بررسی موارد لازم بپردازند البته که کادر های درمانی دیگری را هم برای درمان ابعاد روانی موضوع به منطقه اعزام کردیم و کمک های لازم را به مردم شریف این خطه ی عزیز کشور انجام خواهیم داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала