پوتین: ایران نمی تواند به مسائل منطقه بی تفاوت باشد، با آنها باید با احترام رفتار کرد

© Sputnik / Aleksei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: ایران نمی تواند به مسائل منطقه بی تفاوت باشد، با آنها باید با احترام رفتار کرد
پوتین: ایران نمی تواند به مسائل منطقه بی تفاوت باشد، با آنها باید با احترام رفتار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، ایران نمی تواند به منافع خود در منطقه خاورمیانه بی تفاوت باشد، باید با آنها با احترام رفتار کرد

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قبل از آغاز مذاکرات خود در عربستان سعودی در مصاحبه با العربیه اظهار داشت: " یک قدرت بزرگ مانند ایران که هزاران سال در این منطقه واقع شده است - ایرانیها، پارس ها قرن ها در اینجا زندگی کرده اند - و نمی توانند منافع خود را در نظر نداشته باشند، باید با احترام با آنها رفتار کرد."

ایران خلیج فارس را ادامه قلمرو سرزمینی خود می داند - اسپوتنیک ایران
ایران خلیج فارس را ادامه قلمرو سرزمینی خود می داند

بر اساس گزارش هایی که پیش از این از طرف کرملین منتشر شده بود، در تاريخ 14 اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به عربستان سعودی سفر خواهد کرد. این دومین سفر پوتین به این کشور است، برای اولین بار وی در فوریه 2007 در يک دیدار رسمی به رياض رفته بود. او در ریاض با پادشاه پیشین این کشور عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود دیدار کرده بود.

لازم به ذکر است که در دیدار پیش رو، پوتین قصد دارد با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه سعودی و نیز با ولیعهد محمد بن سلمان دیدار کند. بر اساس گفته اوشاکف، معاون رئیس جمهور پوتین: " آنها در خصوص همکاری های چند جانبه در زمینه های مختلف و همچنین همکاری های دو جانبه در زمینه های انرژی ، کشاورزی ، صنعت ، همکاری های نظامی و فنی ، مبادلات فرهنگی و بشردوستانه بحث خواهند کرد. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала