اعلام آمادگی تهران برای مذاکره با ریاض

© REUTERS / Carlo Allegriاعلام آمادگی تهران برای مذاکره با ریاض
اعلام آمادگی تهران برای مذاکره با ریاض  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران از آمادگی این کشور برای مذاکره با عربستان سعودی خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در گفتگویی اختصاصی با شبکه تی آر تی اعلام کرد: " ما همیشه آماده مذاکره با عربستان سعودی درباره تمامی مسائل بوده‌ایم. عربستان همسایه ماست و قرار است تا ابد در کنار یکدیگر بمانیم. ما چاره‌ای جز گفت‌وگو با یکدیگر نداریم. ما می‌توانیم مستقیم یا از طریق میانجی با عربستان مذاکره کنیم. ما هرگز میانجی‌گری را رد نمی‌کنیم."

سفر عمران‌خان به تهران برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران
سفر عمران‌خان به تهران برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان

وی تاکید کرد: " ایران هیمشه آماده مذاکره مستقیم با عربستان سعودی بوده است. رئیس‌جمهور حسن روحانی در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل با مطرح کردن ابتکار ائتلاف امید این مسئله را نشان داد و از همه کشورهای منطقه خواست تا به این طرح بپیوندند. امیدواریم که این طرح ادامه یابد و با همسایگانمان بر سر این مسئله گفت‌وگو کنیم."

خاطر نشان می شود که در 14 سپتامبر تأسیسات نفتی عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفتند. پس از این حادثه، بزرگترین صادرکننده نفت دنیا بیش از نیمی از تولید خود را کاهش داد. شورشیان حوثی یمن، که علیه آنها ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حال جنگ هستند، مسئولیت این حملات را برعهده گرفتند. با این حال ایالات متحده اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حملات از یمن انجام شده باشد وجود ندارد و ایران را در این مورد متهم کرد. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز معتقد است که تهران در این حملات شرکت داشته است. ایران اما همه این ادعاها را تکذیب می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала