پا قدم بانوان ایرانی و یک بازی پر گل

© AFP 2023 / ATTA KENAREپا قدم بانوان ایرانی و یک بازی پر گل
پا قدم بانوان ایرانی و یک بازی پر گل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حضور زنان ایرانی در استادیوم آزادی پس از 40 سال، بازی کم اهمیت ایران و کامبوج در قالب مقدماتی جام جهانی را تبدیل به یک بازی تاریخی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بازی دو تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج در جریان مسابقات انتخابی جام جهانی 2022، اگر چه روی کاغذ دارای اهمیت چندانی نبود، ولی حاشیه های حضور تاریخی زنان در ورزشگاه که اهمیتی بیشتر از خود مسابقه فوتبال پیدا کرده بود، این بازی را تبدیل به یک بازی تاریخی کرد که می تواند زمینه ساز تغییرات دیگری در راستای دستیابی زنان ایران به آزادی های اجتماعی بیشتر شود.

دولت  - اسپوتنیک ایران
دولت ایران، موافق حضور زنان در ورزشگاه است

خاطر نشان می شود که اجازه حضور زنان در استادیوم برای این بازی پس از آن صادر شد که فدراسیون جهانی فوتبال از فدراسیون فوتبال ایران خواست تا بدون ایجاد محدودیت شرایط حضور زنان در ورزشگاه ها را فراهم نماید، سرانجام و پس از مذاکرات متعدد و با وجود مخالفت هایی در ایران، دولت توانست شرایط را برای حضور بانوان هر چند به صورت محدود فراهم نماید.

استقبال زنان برای خرید بلیط بازی به فدری بود که تمام بلیطهای در نظر گرفته شده برای آنها، تنها در عرض چند دقیقه به فروش رسید و در نهایت حدود 4000 دختر و زن فوتبال دوست اجازه یافتند تا بازی تیم فوتبال کشورشان را اینبار نه از طریق تلویزیون که به طور زنده و از ورزشگاه تماشا کنند.

از ساعاتی پیش از شروع مسابقه، هیجان و جنب و جوش خانم ها در ورودی استادیوم آزادی، جلوه دیگری به آن داده بود و در فضای مجازی نیز تصاویر این رویداد دست به دست می شد. از طرف دیگر بسیاری از خانم ها نسبت به محدودیت ایجاد شده برای فروش بلیط اعتراض داشتند و با اشاره به وجود جایگاه خالی در ورزشگاه، این مسئله را منصفانه نمی نستند، به ویژه اینکه خانمها در خرید الکترونیکی بلیط بازی از آقایان پیشی گرفته بودند.

واکنش ها در داخل ایران به مردم عادی محدود نشد، بسیاری از مسئولین نیز به این اتفاق واکنش نشان داده و اظهار نظر کردند، علی ربیعی سخنگوی دولت که برای دیدن این بازی به ورزشگاه رفته بود در سخنانی با اشاره به حضور زنان در این بازی گفت: نگاه دولت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها مثبت است و باید سعی کنیم تجربه خود را در این ارتباط که منجر به تحول اجتماعی می‌شود، افزایش دهیم.

 

سخنگوی دولت افزود: زیر ساخت‌های ورزشگاه آزادی برای حضور زنان آماده است، اما باید زیرساخت‌های فرهنگی و ذهنی نیز آماده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала