روسیه و ایران خواستار تعلیق کار کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل شدند

© AP Photo / Bebeto Matthewsروسیه و ایران خواستار تعلیق کار کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل شدند
روسیه و ایران خواستار تعلیق کار کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و روسیه تا زمانی که دبیرکل سازمان ملل در مورد عدم صدور ویزای آمریکای به تعدادی از نمایندگان واکنش نشان ندهد، خواستار تعلیق کار کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ایران و روسیه تا زمانی که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مورد عدم صدور ویزای آمریکای به تعدادی از نمایندگان برای شرکت در کمیته واکنش نشان ندهد، خواستار تعلیق کار کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل که درباره موضوع خلع سلاح و امنیت بین المللی بود، شدند.

هفته گذشته مشخص شد که ایالات متحده برای تعدادی از نمایندگان روسیه و برخی دیگر از کشورهای دیگری که قصد شرکت در جلسه کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل را داشتند، ویزا صادر نمی کند.

روز سه شنبه، نماینده ایران که هیئت وی نیز ویزا دریافت نکرده بود، پیشنهاد داد جلسه کمیته پایان یابد تا زمانی که دبیر کل سازمان ملل در این مورد اطلاع رسانی کند و به آن پاسخی بدهد. ولادیمیر ارماکوف رئیس دپارتمان کنترل تسلیحات و منع تکثیر وزارت خارجه روسیه نیز از این پیشنهاد حمایت کرد.

نمایندگان ایران و روسیه در سازمان ملل در حالی به نحوه صدور روادید آمریکا برای هیأت‌های نمایندگی این سازمان ملل اعتراض کردند که آمریکا برای 10 نفر از اعضای هیات روس برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر نکرد. از طرف دیگر، از صدور روادید برای یک سوم اعضای هیأت ایرانی نیز برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خودداری کرد.

آندری بلوسوف، نماینده روسیه، تصریح کرد که مشکلات ناشی از صدور روادید برای هیأت‌های نمایندگی سازمان ملل در نتیجه عدم پایبندی آمریکا بعنوان کشور میزبان، به تعهداتش ذیل توافقنامه مقر سازمان ملل است که در سال 1947 بین دولت آمریکا و سازمان ملل منعقد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала