کردها به روسیه، ایران و سوریه نزدیک خواهند شد

© AP Photo / APTVکردها به روسیه، ایران و سوریه نزدیک خواهند شد
کردها به روسیه، ایران و سوریه نزدیک خواهند شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگران مدیا لاین گزارش دادند كه نیروهای كرد در سوریه پس از اعلام آمریکا از حمله ترکیه به سوریه، احتمالا با مسکو و دمشق متحد می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران مدیا لاین گزارش دادند كه نیروهای كرد در سوریه پس از اعلام آمریکا از حمله ترکیه به سوریه، احتمالا با مسکو و دمشق متحد می شوند.

کاخ سفید پس از گفتگوی دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان در بیانیه ای اعلام کرد که ترکیه "بزودی پیش خواهد رفت". ترکیه مدتهاست که از اتحاد آمریکا با نیروهای کرد در شمال سوریه که بخشی جدایی ناپذیر در نبرد با داعش بودند شکایت داشت.

برت مک گرگ، فرستاده ویژه سابق ایالات متحده در ائتلاف جهانی علیه داعش در توییتر نوشت: "ترکیه نمی تواند و نمی خواهد با ده ها هزار نفر که در اردوگاه های سوریه نگهداری می شوند مقابله کند، و این منجر به احیای گروه تروریستی خواهد شد."

مک گرک می نویسد: "فکر کردن بغیر از این یک بازی بی پروا با امنیت ملی ما است."

نیکلاس دانفورت به رسانه مدیا لاین گفت که احتمالاً نتیجه اظهارات اخیر این خواهد شد که نیروهای کرد با بشار اسد و متحد وی، روسیه توافق خواهند کرد. وی گفت، این بدان معنی است که نیروهای کرد برخی از اختیارات و استقلال خود را به اسد و خاک ترکیه واگذار کنند.

دانفورت افزود: اسد علاقمند است که مجدداً کنترل همه سوریه را به دست آورد، احتمالاً در صورت تقویت موقعیت خود در این کشور، فشار بیشتری به ترکیه وارد خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала