سه ماهواره ایرانی آماده پرتاب به مدار زمین

© Depositphotos.com / Cookelmaسه ماهواره ایرانی آماده پرتاب در مدار زمین
سه ماهواره ایرانی آماده پرتاب در مدار زمین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان فضایی ایران از آمادگی 3 ماهواره ایرانی طی سه ماه آینده برای پرتاب به مدار زمین خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران امروز شنبه در مراسم آغاز هفته جهانی فضا اعلام کرد: تا سه ماه آینده سه ماهواره ایرانی برای پرتاب در مدار زمین تحویل پرتابگر می شود.

وی گفت: در تلاش هستیم تا سه ماه آینده سه ماهواره پارس 1، ظفر و ناهید 1 را تکمیل و به سازمان هوافضا تحویل دهیم.

ادامه پرتاب ماهواره های ایرانی به فضا - اسپوتنیک ایران
ادامه پرتاب ماهواره های ایرانی به فضا

براری ادامه داد: قرارداد پرتاب ماهواره در سال جاری و سال آینده در زمینه پرتابگر با سازمان هوا فضا منعقد شده است. تا یک ماه آینده دو پرتابگر آماده پرتاب ماهواره ها خواهند شد و امیدواریم امسال شاهد قرارگیری ماهواره ایرانی در مدار زمین باشیم.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره پارس 1 که یک ماهواره سنجش از دور با دقت 15 متر است نیز تا سه ماه دیگر آماده تحویل خواهد شد و ماهواره ناهید 1 که قرار است به عنوان ماهواره مخابراتی عملیاتی در مدار 250 کیلومتری زمین قرار گیرد نیز تا سه ماه آینده آماده می شود و سال آینده نمونه دوم این ماهواره کامل خواهد شد.

وی افزود: در برنامه داریم سال آینده دو ماهواره را برای پرتاب به مدار زمین آماده کنیم و در سال 1404 به هدف مان که قرار گیری ماهواره سنجش از دور در مدار یک کیلومتری زمین است برسیم.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به سایر برنامه‌های سازمان فضایی ایران در سال جاری گفت: پرتاب سه ماهواره مکعبی دانشجویی (کیوب ست) در سال جاری در برنامه است و در همین حال مراحل طراحی کلان پایگاه پرتاب چابهار را نیز آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پرتاب دو ماهواره به فضا را مورد آزمایش قرار دادیم، گفت: ماهواره «پیام امیرکبیر» با موفقیت تا مدار 500 کیلومتری زمین انتقال یافت و چند ثانیه نیز اطلاعات را دریافت کرد اما موفق به قرارگیری در مدار زمین نشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала