زوج استرالیایی بازداشت شده در ایران، آزاد شدند

CC BY 2.0 / James N. Mattis / زوج استرالیایی بازداشت شده در ایران، آزاد شدند
زوج استرالیایی بازداشت شده در ایران، آزاد شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک فیرکین و جولی کینگ، زوج استرالیایی که به اتهام پرتاب پهپاد در نزدیکی تهران توسط مقامات ایرانی بازداشت شده بودند، از تمام اتهامات تبرئه شده و آزاد شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ABC News ، وزیر امور خارجه استرالیا، ماریز پین، اعلام کرد: " زوج استرالیایی بازداشت شده در ایران، آزاد شده اند و در حال حاضر روحیه خوبی دارند و به خانواده های خود پیوسته اند."

پیش از این از بازداشت سه شهروند استرالیایی در ایران خبر داده شده بود. مارک فیرکین و جولی کینگ که از سال 2017 به مشغول جهان گردی هستند و وبلاگ هایی در اینستاگرام و یوتیوب دارند، بازداشت شدند. در عین حال گزارش شده بود، زن دیگری که استاد دانشگاه است نیز در بازداشت بسر می برد. هر دو زن دارای تابعیت همزمان استرالیا و انگلستان هستند و فیرکین فقط تابعیت استرالیا را دارد. همانطور که ABC News گزارش داد، این زن و شوهر در چند ماه گذشته در بازداشت بودند و زن دیگر که استاد داشنگاه است تقریباً یک سال است که در زندان نگه داشته می شود.

در همین زمینه، سخنگوی قوه قضاییه ایران، غلامحسین اسماعیلی، اطلاعات مربوط به بازداشت سه استرالیایی را تأیید کرد. به گفته وی، دو تن از آنها به دلیل عکس برداری در مکان های ممنوعه، از جمله عکس گرفتن از تاسیسات نظامی، بازداشت شده اند. فرد دیگری نیز در رابطه با جاسوسی بازداشت شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала