ایران اخبار مبنی بر تاخیر در تخلیه کشتی ها در بنادر ایران به دلیل تحریم های آمریکا را رد کرد

© AP Photo / Schalk van Zuydamایران اخبار مبنی بر تاخیر در تخلیه کشتی ها در بنادر ایران به دلیل تحریم های آمریکا را رد کرد
ایران اخبار مبنی بر تاخیر در تخلیه کشتی ها در بنادر ایران به دلیل تحریم های آمریکا را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی استان خوزستان: اطلاعات برخی از رسانه های غربی را در مورد اینکه بیش از 20 کشتی باربری نمی توانند در بنادر ایران بار خود را به دلیل تحریم های ایالات متحده، تخلیه کنند رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عادل دریس، رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی استان خوزستان گفت: ایران اطلاعات برخی از رسانه های غربی را در مورد اینکه بیش از 20 کشتی باربری نمی توانند در بنادر ایران بار خود را به دلیل تحریم های ایالات متحده، تخلیه کنند رد کرد.

پیش از این، رویترز با استناد به منبعی، گزارش داده بود که بیش از 20 کشتی با حدود یک میلیون تن غلات مجبور به توقف در نزدیکی بنادر ایران شده اند و به دلیل مشکلات مربوط به پرداخت ها و واردات کالاهای تولید شده در اثر تحریم های آمریکا علیه ایران نمی توانند بار خود را تخلیه کنند. همچنین گزارش شده است که این محموله بیش از یک ماه در بندرهای امام خمینی  و بندرعباس منتظر تخلیه هستند.

پیشتر خبرگزاری تسنیم با اشاره به یک منبع آگاه اعلام کرد: موضوع بلاتکلیفی کشتیهای حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی غیر واقعی بوده و این کشتیها در صف تخلیه محموله خود قرار دارند. به گفته این مقام مسئول، با توجه به تغییر سیاستهای وارداتی، محموله‌های بزرگ کالاهای اساسی از بندر امام خمینی به کشور وارد شده اما با توجه به ظرفیت حمل و نقل، تخلیه و بارگیری و انبارداری ممکن است فرایند تخلیه با وقفه انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала