روزنامه نگار روسی که در ایران بازداشت شده، از واحدهای نظامی اسرائیل بازدید کرده بود

© Photo / Instagram/ Yulia.yuzikروزنامه نگار روسی که در ایران بازداشت شده، از واحدهای نظامی اسرائیل بازدید کرده بود
روزنامه نگار روسی که در ایران بازداشت شده، از واحدهای نظامی اسرائیل بازدید کرده بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یولیا یوزیک، روزنامه نگار و شهروند روسیه که در تهران بازداشت شده است، پیشتر از واحدهای نظامی اسرائیل بازدید کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، دیلی استورم به نقل از سخنان باریس وویتسکزوفسکی، همسر سابق یولیا یوزیک اعلام کرد که پیشتر مشخص شد که یولیا در ایران مظنون به همکاری با سرویس های ویژه اسرائیل شده است.

وی گفت: "او 10 تا 12 سال پیش زمانی که خبرنگار کامسامولسکا پراودا بود برای انجام ماموریت کاری به اسرائیل سفر کرده بود. او گزارشی در مورد اینکه چگونه چندین روز در ارتش اسرائیل گذرانده است نوشت. به طور طبیعی، وی برای نوشتن این گزارش، با برخی از مقامات اسرائیلی تماس گرفت تا مجوز دریافت کند."

وی افزود، در حال حاضر هیچ راه ارتباطی با یولیا وجود ندارد و دادگاه باید فردا صبح تشکیل شود.

پیشتر آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران گفته بود: "در 29 سپتامبر، یولیا یوزیک، شهروند روسی تا آنجا که می دانیم با دعوت خصوصی به تهران پرواز کرده بود. به محض ورود، کارمندان فرودگاه امام خمینی گذرنامه وی را به دلایل نامعلوم ضبط کردند. در 2 اکتبر، این شهروند روسی در زمانی که در هتلی در پایتخت ایران اقامت داشت، دستگیر شد."

وی افزود: "مادر یولیا در این رابطه گفت که دخترش به اتهام همکاری با سرویس ویژه اسرائیل بازداشت شده است. کارکنان سفارتخانه روسیه در ایران درمورد این موضوع از صبح 4 اکتبر اطلاع پیدا کردند، ما هنوز از مقامات محلی ایران اطلاعیه رسمی دریافت نکرده ایم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала