وزارت خارجه ایران در مورد بازداشت خبرنگار روسی هیچ اطلاعی نداده بود

© Sputnik / Siavash Sobhgahi وزارت خارجه ایران در مورد بازداشت خبرنگار روسی هیچ اطلاعی نداده بود
وزارت خارجه ایران در مورد بازداشت خبرنگار روسی هیچ اطلاعی نداده بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه در تهران گزارش داد كه مقامات ایران اطلاعی به طرف روسی در مورد بازداشت روزنامه نگار یولیا یوزیک نداده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در تهران گزارش داد كه مقامات ایران اطلاعی به طرف روسی در مورد بازداشت روزنامه نگار یولیا یوزیک نداده بودند.

آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران گفت: "در 29 سپتامبر، یولیا یوزیک، شهروند روسی تا آنجا که می دانیم با دعوت خصوصی به تهران پرواز کرده بود. به محض ورود، کارمندان فرودگاه امام خمینی گذرنامه وی را به دلایل نامعلوم ضبط کردند. در 2 اکتبر، این شهروند روسی درست در هتلی که در پایتخت ایران اقامت داشت، دستگیر شد."

وی افزود: "مادر یولیا در این رابطه گفت که دخترش به اتهام همکاری با سرویس ویژه اسرائیل بازداشت شده است. کارکنان سفارتخانه روسیه در ایران درمورد این موضوع از صبح 4 اکتبر اطلاع پیدا کردند، ما هنوز از مقامات محلی ایران اطلاعیه رسمی دریافت نکرده ایم."

سفارت روسیه در ایران از بازداشت یولیا یوزیک، خبرنگار روس در تهران خبر دارد و دیپلمات های روس در حال تلاش برای روشن کردن جزئیات این قضیه هستند.

ابتدا باریس وویتسکزوفسکی، روزنامه نگار روس در فیسبوک از بازداشت وی خبرداده بود.

وی خاطرنشان کرد که یولیا یوزیک روز شنبه محاکمه شده و خطر ده سال حبس این خانم خبرنگار را تهدید می کند.

باریس وویتسکزوفسکی افزود این خانم چند سال قبل به عنوان خبرنگار در ایران کار می کرد و حالا با دعوتنامه به این کشور بازگشته بود. در فرودگاه گذرنامه وی را گرفته و قول دادند آنرا هنگام خروج از کشور بازگردانند اما دیرتر ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خانم خبرنگار روس را با شکستن در اتاقش در هتل بازداشت کردند. یادآور می شود یولیا یوزیک نویسنده یک کتاب جنجالی درباره سرگذشت تروریست های انتحاری زن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала