راه اندازی 2 ایر تاکسی درایران برای سفر های اربعین

© AFP 2023 / Mohammed Sawaf راه اندازی 2 ایر تاکسی درایران برای سفر های اربعین
راه اندازی 2 ایر تاکسی درایران برای سفر های اربعین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت هواپیمایی ایران ایر امسال برای اربعین ۲ پرواز در قالب ایرتاکسی از کرمانشاه و ایلام راه اندازی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی ایران این مطلب را اعلام کرده است.

وزیر راه وشهرسازی ایران به پرواز‌های اربعین اشاره کرده و گفت: تا به امروز بیش از ۶۵۰ مجوز پروازی صادر شده به طوری که یک ایرلاین امروز اعلام کرده بیش از ۱۰۰ پرواز در اربعین دارد و تا زمانی که فرودگاه نجف و بغداد محدودیتی ایجاد نکند می‌توانیم ظرفیت‌های خود را افزایش دهیم.

اسلامی تصریح کرد: ایران ایر مجوز ۲ ایرتاکسی را ارائه کرده به طوری که ۲ هواپیما در فرودگاه‌های کرمانشاه و ایلام به صورت دائم در ایام اربعین پرواز مستقیم به نجف دارند.

او اظهار کرد: قطار‌های فوق العاده از کرمانشاه هم هماهنگ شده و امیدواریم زائرانی که با اتوبوس می‌روند در هنگام برگشت ازهمان مرزی که رفته اند بازگردند تا مشکلی در این بخش ایجاد نشود.

وزیر راه و شهرسازی درباره منع فروش اینترنتی بلیت هواپیما در اربعین هم گفت: در شورای حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور مطرح کردند که فروش اینترنتی بلیت پرواز‌های اربعین تنها از طریق خود سایت‌های ایرلاین‌ها باشد تا در هنگام بازگشت از نجف و بغداد مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

او افزود: در سال‌های گذشته بسیاری از زائرانی که از سایت‌های مختلف اقدام یا خرید بلیت کرده بودند دچار مشکل شدند به همین دلیل از سایت‌های خود ایرلاین جهت افزایش نظارت و کنترل‌های بهتر امکان پذیر باشد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه تا روز شنبه شرکت‌های هواپیمایی دیگر ظرفیت‌های خود را برای پرواز‌های اربعین اعلام می‌کنند گفت: به زائران تاکید می کنم برای خرید غیر حضوری بلیت اربعین حتما به سایت‌های خود ایرلاین‌ها مراجعه کنند به دلیل آنکه نظارت و کنترل بیشتری بر روی آن وجود دارد.

او افزود: امسال زائران برای سفر اربعین سعی کنند از سایت‌ها و دفاتر مجاز خریداری کنند.

یاداور می شود اربعین ، چهلمین سالگرد کشته شدن حسین ابن علی، اما سوم شیعیان امسال روز 27 ممهر برگزار می شود.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала