افزایش 100 درصدی درخواست پاسپورت در ایران

© AFP 2023 / Mohammed Sawaf افزایش 100 درصدی درخواست پاسپورت در ایران
افزایش 100 درصدی درخواست پاسپورت در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران: از اول ماه صفر تا کنون افزون بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار درخواست در مراکز صدور گذرنامه کشور ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سردار حسین اشتری در بازدید از گذرگاه مرزی شلمچه اظهار داشت: برای آن دسته از زائرانی که گذرنامه آنها به موقع صادر نشده کارت گذر موقت صادر می شود تا بتوانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند و گذرنامه آنان به محض آماده شدن برای آنها صادر می شود.

سردار همچنین اعلام کرد که به منظور تسهیل در تردد زائران تعداد گیت های کنترل گذرنامه در چهار گذرگاه مرزی کشور ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: افزون بر ۴۵۳ هزار زائر تا کنون به منظور شرکت در پیاده روی اربعین از کشور خارج شده اند که این رقم نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در مرز شلمچه اقدامات زیرساختی خوبی صورت گرفته است و امیدواریم تا چند روز آینده بخش های باقیمانده نیز در این گذرگاه مرزی تکمیل شود. با همت دستگاه های اجرایی خوزستان کمبودهای این گذرگاه مرزی برطرف شده تا شاهد تردد روان زائران اربعین باشیم. 
سردار اشتری از زائران خواست در طول سفر به توصیه های نیروی انتظامی و ستاد اربعین توجه کنند. اشتری همچنین در خصوص آمادگی نیروی انتظامی برای خدمت رسانی به زائران اربعین اظهار داشت: تمهیدات انتظامی و ترافیکی لازم برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی(ع) از قبیل امکانات، تجهیزات و نیز استفاده از نیروی پلیس ۲ استان و نیروهای کمکی استان‌های همجوار در نظر گرفته شده تا نیروی انتظامی همچون سالیان گذشته در چهار مرز به نحو شایسته در خدمت زائران حسینی باشد.

وی از آمادگی کامل نیروی انتظامی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در بخش های امنیتی و انتظامی ، کنترل و مدیریت جمعیت و حوزه ترافیکی با تمام توان و امکانات موجود وارد عمل می شود.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

 حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان که از چند روز پیش به تدریج آغاز شده با آغاز ماه صفر شتاب گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала