تدابیر بیشتر امنیتی برای تاسیسات نفتی ایران

© REUTERS / Raheb Homavandi/TIMAتدابیر بیشتر امنیتی برای تاسیسات نفتی ایران
تدابیر بیشتر امنیتی برای تاسیسات نفتی ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نفت ایران، بیژن زنگنه اعلام کرد که ایران تدابیر شدیدتر امنیتی را برای حفاظت از تاسیسات صنعت نفت و گاز خود بکار خواهد بست

به گزارش اسپوتنیک، وزیر نفت ایران، بیژن نامدار زنگنه که برای شرکت در هفته انرژی روسیه در مسکو حضور دارد در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد افزایش تدابیر امنیتی مربوط به تاسیسات نفت و گاز، تاکید کرد: " بله، ما همیشه باید بسیار مراقب باشیم."

در عین حال، وی ابراز امیدواری کرد که همه کشورهای حوزه خلیج فارس درایت لازم را داشته باشند که تلاش کنند " تنش ها را در منطقه کاهش دهند."

پیش از این، مقامات کویت تصمیم گرفتنه بودند که تدابیر امنیتی را در تأسیسات مهم استراتژیک خود، پس از حمله به شرکت نفت و گاز عربستان سعودی، آرامکو سخت تر کنند.

یادآور می شود که در تاریخ 14 سپتامبر در عربستان سعودی، هواپیماهای بدون سرنشین به دو پالایشگاه شرکت دولتی سعودی آرامکو حمله کردند که منجر به آتش سوزی در این تاسیسات شد و بدنبال آن تولید نفت عربستان صعودی به نصف کاهش یافت.

لازم به ذکر است که با وجودی که شورشیان حوثی یمنی مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند، واشنگتن و ریاض، و بدون ارائه کوچکترین سند و مدرکی ایران را متهم به دست داشتن در حملات مذکور کرده اند. اتهامی که ایران به شدت آن را رد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала