سپاه پاسداران توطئه‌های آمریکا را خنثی کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سپاه پاسداران
سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران: تحریم سپاه از سوی آمریکا موجب افتخار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار باقری، تحریم سپاه از سوی آمریکا را موجب افتخار دانست و افزود: من به عنوان یک پاسدار خوشحالم که مورد غضب دشمنی باشم که به هیچ اخلاق و قاعده و حقوق بشر و حقوق ملت ها پایبند نیست. وقتی ما چنین دشمنی داریم، یعنی در مسیر درستی حرکت می کنیم.

وی در ادامه گفت:«آنها از یک طرف وزیر امور خارجه ما را تحریم می‌کنند و از طرف دیگر می‌گویند بیاید با هم صحبت کنیم. کجای دنیا مسئول دیپلماسی یک کشور را تحریم می‌کنند؟ این یعنی در رفتار و عمل برخی صاحبان حکومت در آمریکا عقل و منطق درستی دیده نمی‌‌شود.

جایزه ۱۵ میلیون دلاری آمریکا برای ارائه اطلاعات درباره چرخه مالی سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران
جایزه ۱۵ میلیون دلاری آمریکا برای ارائه اطلاعات درباره چرخه مالی سپاه پاسداران

عصبانیت آنها از سپاه پاسداران به دلیل این است که سپاه بسیاری از توطئه هایشان را خنثی کرده که ازجمله آنها  میائل عراق و سوریه بود.بنابر اعتراف رئیس جمهور فعلی آمریکا و براساس اظهارات مقامات سابق آمریکا، این آنها بودند که داعش و جبهة‌النصره و الحرار  الشام را  در سوریه و عراق درست کردند و به دنبال این بودند که همه کشورهای اسلامی را به سقوط بکشانند تا نوبت ایران شود اما این سپاه بود که به کمک ارتش های این کشورها رفت و ما امروز می‌بینیم که عراق آزاد شده و به سوی توسعه هرکت می‌کند و بخش های زیادی از سوریه نیز آزاد شده  و در همان جاهای کمی هم که تروریستها حضور دارند، مورد حمایت امریکا هستند».

چندی پیش وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان ساخت:« واشنگتن اقدامات جدیدی برای قطع ارتباط سپاه با اقتصاد ایران انجام داده و پس از هشداردهی، کشورها و شرکت هایی را که هشدارهای آمریکا را نادیده گرفته و با  ساختارهای سپاه سرو کارداشته باشند، مجازات خواهد کرد».

روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала