گسترش همکاری های نظامی ایران و چین

© AFP 2023 / Felix Garza خلیج فارس
 خلیج فارس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشکر باقری: هیچکس جرات شروع جنگ با ما را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، سرلشکر باقری درباره سطح همکاری‌های نظامی ایران و چین اظهار داشت که با امضای سندهای همکاری سطح همکاری های دو کشور بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد:« ما برای اولین بار از ارتش چین برای حضور در یک رزمایش مشترک با ایران و روسیه که در ماه دسامبر در شمال اقیانوس هند و جنوب دریای عمان برگزار خواهد شد دعوت کردیم و ارتش چین نیز با قبول این دعوت و برنامه اعزام ناو، در آن حضور پیدا خواهد کرد.

ایران و چین با ایجاد کمیته مشترک دفاعی در جهت توسعه همکاری های تحقیقاتی و تولید محصولات گام های بلندتری برخواهند داشت و ما یک کمیته مشترک نظامی نیز به منظور هماهنگکردن فعالیت های نظامی و توسعه این فعالیت‌ها مثلا در بحث‌های رزمایش، آموزش و... داریم».

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفتگو درباره مسائل منطقه خلیج فارس و احتمال جنگ و درگیری در این منطقه اظهار داشت:« جمهوری اسلامی ایران هیچگاه علاقمند به ایجاد درگیری در این منطقه نیست چراکه کشور ما از همه بیشتر به دنبال صلح و آرامش است و در طول 300 سال گذشته هیچگاه ملت ایران چشم طمع به هیچ کشور دیگری نداشته و آغازگر جنگی نبوده است.

تحریم های جدید آمریکا علیه چین به خاطر کمک به ایران  - اسپوتنیک ایران
تحریم های جدید آمریکا علیه چین به خاطر کمک به ایران

در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز نیز منافع ما وابستگی زیادی به امنیت این مناطق دارد و برای همین ما مهمترین و قدرتمندترین کشور مسئول ایجاد این امنیت هستیم.در خلیج فارس ما بیش از همه خواهان امنیت هستیم و علاقه ای به درگیر شدن در هیچ جنگی نداریم اما در عین حال، قدرتمندانه در برابر هر نیت و اقدامی که بخواهد امنیت این منطقه را به خطر بیندازد می‌ایستیم».

سرلشکر باقری در ادامه افزود:«دشمنان ما جرات و جسارت آغاز جنگ را ندارند چون می‌دانند ضرر آن بیش از منافعش خواهد بود و آنها آسیب‌های جدی خواهند دید.آمریکایی‌ها می گقتند که ناو هواپیمابر خود را به منطقه اعزام می‌کنند ولی دیدیم که این ناو از 400 کیلومتری سواحل ما جلوتر نیامد و در شمال اقیانوس هند و جنوب دریای عمان متوقف شد.

هیچکس جرات شروع جنگ با ما را ندارد و البته ما هم از جنگ استقبال نمی‌کنیم ولی اگر کسی دیوانگی کند، ملت ایران و نیروهای مسلح آن با تجربه و اراده، خود را برای هرگونه جنگی آماده کرده اند و این یک امر منطقی است».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала