تماس ترامپ با بی محلی روحانی مواجه شد

© AP Photo / Alex Brandonتماس ترامپ با بی محلی روحانی مواجه شد
تماس ترامپ با بی محلی روحانی مواجه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نشریه آمریکایی ادعا کرد که رئیس جمهور ایران جواب تماس تلفنی ترامپ را نداد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی نیویورکر اعلام کرد: علیرغم تلاش امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای برقراری تماس تلفنی سه جانبه بین روسای جمهور فرانسه، ایران و آمریکا در نیویورک، حسن روحانی جواب تماس تلفنی ترامپ را نداده است.

رابین رایت، نویسنده نشریه نیویورکر در گزارش خود مدعی شده است: "عصر سه شنبه 24 سپتامبر (دوم مهر) امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواست با حسن روحانی همتای ایرانی خود در هتل "میلنیوم هیلتون" که روبروی خیابان مقر سازمان ملل در نیویورک واقع شده است، دیدار کند. ماکرون در نظر داشت که یک گفت‌و‌گوی تلفنی سه نفره با حسن روحانی [رئیس‌جمهور ایران]و رئیس‌جمهور [دونالد]ترامپ برقرار کند. یک تیم متخصصان فنی وارد هتل شدند تا برای ساعت 21:30 دقیقه یک خط تماس امن در اتاق ملاقات روحانی ایجاد کنند."

ظریف تأیید کرد که روحانی با ترامپ دیدار نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
ظریف تأیید کرد که روحانی با ترامپ دیدار نخواهد کرد

به نوشته او، مأموریت ماکرون در نیویورک این بود که از ترامپ و روحانی در رابطه با طرح 4 بندی (فرانسه) برای شروع دیپلماسی و اجتناب از یک جنگ دیگر در خاورمیانه یک توافق شفاهی را تضمین کند".

به باور روزنامه‌نگار این رسانه آمریکایی، ماکرون امید داشت که این تماس تلفنی زمینه را برای اولین دیدار بین یک رئیس‌جمهور آمریکا و یک رئیس‌جمهور ایران از زمان انقلاب 1979 هموار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала