ایران و آمریکا در آستانه مذاکره بودند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران و آمریکا در آستانه مذاکره بودند
ایران و آمریکا در آستانه مذاکره بودند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته سخنگوی دولت ایران، آمریکا و ایران بسیار نزدیک به برقراری گفتگو بودند، با این حال خود واشنگتن مانع آن شد و مسئولیتش با آنهاست.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی دولت ایران گفت: "، رئیس جمهور ایران حسن روحانی در دیدار با طرف های اروپایی توافق هسته ای به وضوح گفت که تهران اکنون آماده مذاکره در قالب "5 + 1" است که علاوه بر روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس، مشارکت آمریکا را در بر می گیرد. با این حال، شرط این امر لغو تحریم های ایران است."

ریبعی با غیر قابل قبول خواندن رویکرد ایالات متحده، گفت: " رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ آماده برداشتن تحریم های ایران نبود و ایالات متحده به اندازه کافی درمواجهه با مذاكرات جدی نیست. از طرف دیگر، ترامپ می خواست از تحریم ها علیه ایران به عنوان ابزاری برای فشار در طول مذاكرات استفاده كند."

اظهارات حسن روحانی پس از بازگشت به از نیویورک - اسپوتنیک ایران
اظهارات حسن روحانی پس از بازگشت از نیویورک

وی افزود: " وی گفت: "ما برای دست یافتن به راه حل نهایی از طریق دیپلماتیک،  بسیار نزدیک بودیم. با این حال، دولت ایالات متحده مانع از این اتفاق شد و مسئولیت اینکه احتمال گفتگو در نیویورک برقرار نشد متوجه آمریکا است.

ربیعی خاطرنشان کرد که،  تهران این احساس را دارد که آمریکا به "درک واقعیتهای ایران" نزدیک شده است.

رئیس جمهور ایران پس از بازدید از نیویورک، اظهار داشت که رهبران انگلیس، فرانسه و آلمان بر مذاکره با رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، اصرار داشتند و بر این عقیده بودند که از این طریق، ایالات متحده می تواند تحریم ها را علیه ایران لغو کند. با این وجود، ایران دوباره تأكید كرد كه واشنگتن باید قبل از مذاكره تحریم ها را علیه تهران لغو كند، رییس جمهور ایران گفته بود، یک ساعت پس از آنکه ایالات متحده تحریم ها را لغو کند، آماده است با نماینده آمریکا مذاکره کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала