پبام ویژه ریاض به ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / به گفته مقامات ایران، ریاض از طریق کشور ثالث به آنها پیام رسانده است
به گفته مقامات ایران، ریاض از طریق کشور ثالث به آنها پیام رسانده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران، بدون اشاره به جزییات، گفت: " پیامی از سوی عربستان سعودی به ایران ارسال شده است، از آنجایی که روابط دیپلماتیک بین دو کشور وجود ندارد، این پیام به واسطه کشور ثالث فرستاده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در جریان کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در مورد چشم انداز روابط با عربستان سعودی، اعلام کرد : " ما از ابتدا خواهان پایان جنگ در یمن و تجاوز عربستان بودیم و الان هم خواهان آتش بس و استقرار صلح در یمن هستیم. اشکال تا کنون از خود عربستان بوده است و این هم درست است که برخی کشورها پیام هایی از سوی عربستان برای روحانی آوردند اما این باید در عمل هم دیده شود و تجاوزات آنان به یمن قطع شود."

عربستان - اسپوتنیک ایران
کاهش تنش در روابط ایران و عربستان ‌سعودی؟

ربیعی افزود، مطالعه محتوای این پیام ها ضروری است. به گفته وی، یکی از پیام ها ممکن است مربوط به انصراف از "حملات" به یمن باشد.

وی خاطرنشان کرد: "اگر عربستان واقعاً بخواهد مسیر عمل خود را تغییر دهد، ایران از آن استقبال کند ، وی با اشاره به اینکه مشکل عدم وجود آتش بس و صلح در یمن ارتباط مستقیمی با ریاض دارد.

ایران عربستان سعودی و ائتلاف این کشور را به جنایات علیه یمنی ها متهم می کند و خواستار پایان دادن به بمباران این کشور است و از حوثی های یمن که شیعه هستند، پشتیبانی می کند. در حال حاضر تهران و ریاض روابط دیپلماتیک  نداردند.

عربستان سعودی در ژانویه سال 2016 روابط دیپلماتیک خود را با ایران را پس از حمله به سفارت این کشور در تهران و مشهد قطع کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала