موسوی: حملات یمن به عربستان اقدامات دفاعی است

© Sputnik / Shiva Abshenasموسوی: حملات یمن به عربستان اقدامات دفاعی است
موسوی: حملات یمن به عربستان اقدامات دفاعی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران حملات یمن به عربستان اقدامات دفاعی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران، حملات یمنی‌ها به عربستان سعودی را اقداماتی دفاعی در برابر تجاوز سعودی‌ ها می داند.

حوثی‌ها جزئیات حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را اعلام کردند - اسپوتنیک ایران
حوثی‌ها جزئیات حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را اعلام کردند

عیاس موسوی افزود: تهران از دولت قانونی یمن در برابر متجاوزان حمایت می‌کند. ایران همیشه حمایت معنوی و سیاسی خود را از یمنی‌ها انجام داده است.

وی درباره درباره اتهامات «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی علیه ایران نیز گفت که اتهامات مزبور اساس و پایه‌ای ندارند و جز شرمساری حاصلی برای ایشان ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد، حل موضوع یمن منوط به پذیرش آتش‌بس و توقف حملات به غیرنظامیان است.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثی ها برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала