ظریف: آمریکا برای نشان ‌دادن حسن ‌نیت دانشمند ایرانی را آزاد کند

© AP Photo / Pavel Golovkinظریف: آمریکا برای نشان ‌دادن حسن ‌نیت دانشمند ایرانی را آزاد کند
ظریف: آمریکا برای نشان ‌دادن حسن ‌نیت دانشمند ایرانی را آزاد کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف در مصاحبه با شبکه "سی‌بی‌اس" خواستار آزادی دانشمند ایرانی شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه "سی‌بی‌اس" در پاسخ به اظهارات مارگارت برنان، مجری این شبکه درباره اینکه ایران برای نشان دادن حسن نیت خود تعدادی از زندانیان آمریکایی در ایران را آزاد کند، گفت: آیا بهتر نیست که ایالات متحده برای نشان دادن حسن نیست خود دانشمند ایرانی را که فقط به این دلیل که به وی روادید داده شده و بدون هیچگونه اتهامی در زندان این کشور در بازداشت به سر می برد، آزاد کند؟

پمپئو از قدرت نظامی آمریکا در صورت عدم توافق با ایران یاد کرد - اسپوتنیک ایران
پمپئو از قدرت نظامی آمریکا در صورت عدم توافق با ایران یاد کرد

این مقام عالی رتبه دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه افزود: ویزای دانشمند ایرانی در حالی که به سمت آمریکا در حال پرواز بوده ابطال شده است. وی یک دانشمند است. او متخصص علوم نظامی نیست. او استاد زیست شناسی است. او دانشمند مشهوری در جهان بود و اگر درست گفته باشم در حال کار روی ژن های بازآفرینی بود. اگر به درستی به یاد داشته باشم او از نوامبر یا دسامبر سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد. چرا آنها او را به عنوان حسن نیت آزاد نمی‌کنند تا دست کم بتواند به مزار مادرش که به تازگی فوت شده برود؟

لازم به ذکر است که پروفسور مسعود سلیمانی در اواخر ماه اکتبر سال گذشته میلادی در جریان سفرش به آمریکا از سوی پلیس این کشور در فرودگاه شیکاگو دستگیر شده است. حدود 11 ماه است که دکتر سلیمانی بدون برگزاری جلسه رسمی دادگاه و بدون اعلام جرم مشخصی از طرف دادستانی ایالات متحده در بازداشت به سر می‌برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала