پمپئو از قدرت نظامی آمریکا در صورت عدم توافق با ایران یاد کرد

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoپمپئو از قدرت نظامی آمریکا در صورت عدم توافق با ایران یاد کرد
پمپئو از قدرت نظامی آمریکا در صورت عدم توافق با ایران یاد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایالات متحده، مایک پمپئو ضمن صلح امیز خواندن تقویت نظامی آمریکا در خاور میانه، یادآور شد که "همه در مورد قدرت نظامی آمریکا می دانند."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی ABC، مایک پمپئو در توضیح اقدامات آمریکا در ارتباط با مسئله ایران گفت: "رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ می خواهد از همه امکانات برای حل مناقشه با ایران از طریق دیپلماسی استفاده کند. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا ایالات متحده در حال حاضر تحریمهای اقتصادی جدید را اهرمی كافی برای تأثیرگذاری بر تهران می داند، گفت: "رئیس جمهور ترامپ و من می خواهیم به دیپلماسی شانس و فرصت لازم را برای موفقیت ببخشیم. اما من باور دارم که اگر ما از اعتقاد به توانایی خود در تغییر رفتار رژیم ایران برای اینکه همانند یک کشور عادی رفتار کند،  دست بکشیم، تمام دنیا، از جمله رژیم ایران، "درباره قدرت نظامی آمریكا می داند."

وزیر خزانه داری آمریکا خبر از آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران داد - اسپوتنیک ایران
وزیر خزانه داری آمریکا از آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران خبر داد

در همین زمینه از پمپئو سؤال شد كه به نظر وی در حال حاضر امكان دارد از جنگ با تهران جلوگیری کرد؟ وزیر امور خارجه آمریكا در پاسخ گفت: "ما با زحمت تلاش می كنیم تا از طریق دیپلماتیک به این هدف برسیم. با این وجود اشتباه نكنید. اگر ما موفق نشویم و ایران به حملات خود ادامه دهد، من اطمینان دارم كه پرزیدنت ترامپ تصمیماتی را اتخاذ می كند كه برای رسیدن به هدف ما ضروری است."

وی خاطرنشان کرد: "ما به دنبال راه حل صلح آمیز هستیم، این هدف ماست و تقویت حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه راه حل صلح آمیز را برای مسئله ایران تقویت می کند و امیدواریم که این امر بازدارندگی را افزایش دهد. ما در تنگه هرمز بر روی این امر کردیم تا آن را باز نگه داریم و اکنون سیستم های پدافند هوایی دقیقاً برای همین هدف ارسال شده اند."

پنتاگون طرح احتمالی حمله به ایران را به ترامپ ارائه می دهد - اسپوتنیک ایران
پنتاگون طرح احتمالی حمله به ایران را به ترامپ ارائه می دهد

یادآور می شود که ژنرال جوزف دانفورد، رئیس پنتاگون، روز جمعه اعلام کرده بود كه واشنگتن به دلیل وخیم تر شدن اوضاع در منطقه به دلیل حمله به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی، تجهیزات اضافی نظامی و دفاعی هوایی را به خاورمیانه می فرستد.

لازم به ذکر است که آمریکا و عربستان سعودی ایران را در حملات 14 سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو مقصر می دانند. براساس نسخه آنها، این حمله با استفاده از پهباد ها و موشک هایی صورت گرفته است که در زرادخانه حوثی های یمن وجود ندارند.  تهران به نوبه خود این اتهامات را بی اساس خوانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала