موسوی: شواهد دخالت ایران در حمله به عربستان را ارائه دهند

© Photo / IRNAموسوی: شواهد دخالت ایران در حمله به عربستان را ارائه دهند
موسوی: شواهد دخالت ایران در حمله به عربستان را ارائه دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه ایران خواستار ارائه مستندات مبنی بر دخالت ایران در حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص اتهام علیه ایران در دست داشتن در حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان گفت: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و نشان داده که خواستار تنش در منطقه نیست. ما علیرغم اختلافاتی که با کشورهای منطقه داریم و وجود برخی سوء تفاهم ها در این زمینه که منشاء خارجی هم دارد، دلیلی نمی بینیم که علیه همسایگان خود دست به اقداماتی بزنیم و همانطور که عربها بیان می کنند "البینة علی المدعی"، اگر درباره موضوع حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، شواهد و مستنداتی دارند که ایران در این حمله دخالت داشته، آنها را ارائه دهند.

اظهارات عجیب وزیر انرژی عربستان درباره حملات به آرامکو - اسپوتنیک ایران
اظهارات عجیب وزیر انرژی عربستان درباره حملات به پالایشگاه آرامکو

وی افزود: البته یکی از دلایلی که ایران را متهم می کنند این است که نمی خواهند باور کنند ملت مظلوم یمن با دست خالی به چنین توانمندی هایی رسیده و می تواند از خودش دفاع کند. بیش از چهار سال است که هر روز مردم مظلوم یمن زیر شدیدترین حملات و بمباران ها هستند و گرفتاری‌های خاص بهداشتی و غذایی دارند و هر روز کشته های زیادی می دهند. کودکان آنها در بیمارستانها، مدارس و جاهای مختلف بمباران می شوند. مراسم عزاداری و عروسی آنها بمباران می شود، فاجعه انسانی عجیبی در یمن رخ داده که متاسفانه دنیا چشم خود را به روی آن بسته است.

سخنگوی دیپلماسی ایران ادامه داد: در این شرایط، ملت مظلوم یمن باید با هروسیله ای از خود دفاع تا متجاوز را متوقف کند. بنابراین یمن این کار را کرده است. خودشان هم اعلام کرده اند که ارتش و نیروهای مردمی یمن این عملیات را انجام داده اند و عجیب است که حتی در این شرایط همچنان ایران را متهم می کنند در حالیکه یمنی ها با اسناد خودشان اعلام کرده اند که مسئول این حمله بوده اند. البته جمهوری اسلامی ایران به اندازه کافی قدرتمند هست که اگر کاری انجام دهد، مسئولیت آن راهم بر عهده بگیرد.

موسوی گفت: ما پهپاد آمریکایی را وقتی به حریم هوایی ایران تجاوز کرد، سرنگون و بطور رسمی هم اعلام کردیم که نیروهای پدافندی ما این کار را کرده اند و ابایی هم از اعلام این موضوع نداشتیم. بنابراین هم برای آمریکایی ها و هم برای برخی کشورهای دیگر نخستین کار اتهام زدن به ایران است که از اساس بی پایه است و هیچ وجهی ندارد و غیر قابل قبول است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала