هجوم عراقی ها برای خرید ملک در ایران و ایرانیان به ترکیه

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر هجوم عراقی ها برای خرید ملک در ایران و ایرانیان به ترکیه
هجوم عراقی ها برای خرید ملک در ایران و ایرانیان به ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایرانی ها در ترکیه طی هشت ماه اخیر بیش از سه هزار واحد مسکونی خریداری کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برترین ها، مرکز آمار ترکیه با انتشار گزارشی جدید می‌گوید ایرانی‌ها در هشت ماه سال جاری میلادی، سه هزار و 135 واحد مسکونی در این کشور خریداری کرده‌اند. همزمان نیز گزارش‌های میدانی حاکی از حضور چشمگیر اتباع کشور‌های همسایه ایران به خصوص اعراب عراقی برای خرید املاک در استان‌های شمالی کشور است.

ثروتمندان روس در چه کشورهای خانه می خرند؟ - اسپوتنیک ایران
تمایل عراقی‌ها و اماراتی‌ها به خرید ملک در ایران +عکس

ایرانی‌ها در هشت ماه سال جاری میلادی، سه هزار و 135 واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته و سال 2017 به ترتیب 89 درصد و 640 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ترکیه در هشت ماه ابتدای سال موفق به فروش بیش از 28 هزار واحد مسکونی به خارجی‌ها شده که نسبت به دوره مشابه پارسال 55 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شهروندان عراق در صدر لیست خرید خانه از ترکیه هستند و دومین جایگاه مخصوص ایران است. شهروندان روسیه، عربستان، افغانستان، کویت و آلمان در رده‌های بعدی قرار دارند.

البته این آمار تنها مربوط به خرید مسکن است، نه همه انواع ملک مانند زمین و بنگاه‌های تجاری از قبیل کارگاه، فروشگاه و غیره.

گزارش فروش انواع املاک در گزارش مرکز آمار قید نشده است.

همچنین گزارش‌ها حکایت از حضور چشمگیر اتباع کشور‌های همسایه ایران به خصوص اعراب عراقی برای خرید املاک در استان‌های شمالی کشور است.

یکی از شهرک سازان و فروشندگان املاک درباره حضور مشتریان عرب در بازار املاک شمال می‌گوید: واقعیت این است که آن‌ها دلار می‌آورند، نرخ‌ها را بالا می‌برند و مشتریان عرب هم بهتر از ایرانیها، زمین و ملک می‌خرند، مثلا یک ویلا به ارزش یک میلیارد تومان را حداقل 20 درصد بیشتر می‌خرند و این به نفع فروشندگان است و فروشنده‌ها ترجیح می‌دهند بی چک و چانه، ملک را به مشتری عرب بفروشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала