واکنش کرملین به اتهامات علیه ایران مبنی بر حمله به پالایشگاه عربستان

© REUTERS / VIDEOS OBTAINED BY REUTERSتأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی
تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رییس جمهور روسیه، دیمیتری پسکوف، در واکنش به اظهارات مایک پمپئو در ارتباط با مقصر دانستن ایران در حملات پهبادی به تاسیسات نفتی عربستان صعودی، گفت: " ما طرفدار نتیجه گیری شتاب زده نیستیم."

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ولادیمیر پوتین،  دیمیتری پسکوف، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: " شما می دانید که ما دید منفی به افزایش تنش در منطقه داریم و از همه کشورهای منطقه و غیر منطقه ای می خواهیم که هیچ اقدام یا نتیجه گیری عجولانه ای انجام ندهند که بی ثباتی را تشدید کند و برعکس، روشی را در پیش بگیرند که به کاهش تنش موجود کمک کند."

در شب چهاردهم سپتامبر، تاسیسات نفتی عربستان سعودی با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. به ویژه، بزرگترین پالایشگاه نفت جهان در شرق این کشور مورد حمله قرار گرفت. که منجر به کاهش تولید نفت در عربستان سعودی به کمتر از 50 درصد از سطح تولید آن در روز شد.

شورشیان حوثی یمن مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند، اما ایالات متحده دخالت آنها را زیر سوال برد و مقامات ایرانی را برای آنچه اتفاق افتاده است مسئول دانست.

در همین زمینه، مایك پومپئو، وزیر امور خارجه آمریكا توئیت كرد: "در حالی كه روحانی و ظریف (رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران) وانمود كنند كه مشغول دیپلماسی هستند، تهران مسئول حدود 100 حمله به عربستان سعودی است. اما بخ نظر وانمود می کند که خواستار کاهش تنش است، ایران اکنون حمله بی سابقه ای علیه سیستم تأمین انرژی جهانی انجام داده است. هیچ مدرکی دال بر این که این حملات از یمن هدایت شده اند وجود ندارد. "

پمپئو: ایران مسئول حملات به عربستان سعودی است  - اسپوتنیک ایران
پمپئو: ایران مسئول حملات به عربستان سعودی است

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала