قطع همکاری شرکت‌های خودروسازی خارجی با ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قطع همکاری شرکت‌های خودروسازی خارجی با ایران
قطع همکاری شرکت‌های خودروسازی خارجی با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الان فرصت خوبی است برای خودروسازان داخلی که بتوانند این بازار را تغذیه کنند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های داخلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  ایران اعلام نمود که الان فرصت خوبی است برای خودروسازان داخلی که بتوانند این بازار را تغذیه کنند.

وی در ادامه گفت:«شرکت های خودروسازی خارجی با ایران قطع رابطه کرده‌اند. شرکت رنو بر اساس قراردادهایی که با خودروسازان کاشان داشته با ایران همکاری داشت. مفاد این قرارداد را نمی‌دانم که ترک آن چه عواقبی دارد و به چه نحوی باید با آن برخورد شود. به هر حال اگر مبلغی یا پولی داده شده و قرارداد بین‌المللی باشد، آن زمان شرایط فرق می‌کند.

افشاگری نماینده مجلس از مافیای خودرو در ایران - اسپوتنیک ایران
افشاگری نماینده مجلس از مافیای خودرو در ایران

شرکت‌های خودروسازی از ایران رفته‌اند و با توجه به سهمی که در بازار دنیا دارند، حاضر نمی‌شوند آن سهم را از دست بدهند؛ به همین خاطر با شرکت‌های خودروسازی که در داخل بودند به‌طور کامل قطع رابطه کردند. الان فرصت خیلی خوبی است برای خودروسازان داخلی که بتوانند این بازاری که انحصاری کامل شده را تغذیه کنند.

اگر بدهی‌های این دو شرکت اقتضا کند، اموالی دارند که باید فروش برود. انبارهای بزرگی دارند که الان فقط محل نگهداری ماشین‌ها شده تا ماشین‌ها را گران‌تر بفروشند. شاید اگر این انبارها فروخته شود، هم بدهی‌هایشان کمتر ‌شود و هم ماشین تولیدی سریع وارد بازار ‌شود و دیگر نتوانند، قیمت خودرو را کنترل یا عرضه را کم کنند.

سایپا و ایران خودرو در خارج از کشور املاکی دارند. در خیلی از شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که توجیهی ندارد و خیلی راحت می‌توانند از آنجا خلاص شوند.

همه انبارهایی که خودرو احتکار کردند، ثبت و ضبط می‌شود و به دست مردمی که واقعا ثبت نام کرده‌اند و نیاز دارند، خواهد رسید».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала