ایران خواستار اعاده املاک و دارایی‌های خود در کانادا شد

© Sputnik / Shiva Abshenasایران خواستار اعاده املاک و دارایی‌های خود در کانادا شد
ایران خواستار اعاده املاک و دارایی‌های خود در کانادا شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران به فروش اموال این کشور توسط دولت کانادا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن اجرای حکم دادگاه کانادایی در فروش ساختمان‌های فرهنگی ایران در کانادا این اقدام را غیر قانونی و در تقابل آشکار با حقوق بین الملل دانست.

دولت کانادا ده‌ها میلیون دلار از اموال مصادره ‌شده ایران را فروخت - اسپوتنیک ایران
دولت کانادا ده‌ها میلیون دلار از اموال مصادره ‌شده ایران را فروخت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود که دولت جمهوری اسلامی ایران در حفظ حقوق مردم خود با هیچ دولتی مماشات نمی کند. وی همچنین خواستار اعاده سریع این املاک و دارایی ها شد.

موسوی تصریح کرد: در صورت عدم لغو این تصمیم غیرقانونی و جبران خسارات وارده، جمهوری اسلامی ایران منطبق با موازین بین المللی راسا نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کرده و در این صورت مسئولیت تمامی عواقب آن بر عهده دولت کانادا خواهد بود.

گفتنی است پیش از این Globalnews بر اساس سندی که اخیرا در دیوان عالی "اُنتاریو" ارائه شده است از فروش ساختمان مرکز فرهنگی ایران در نزدیکی دانشگاه اتاوا و ساختمان مرکز مطالعات ایران در شهر تورنتو خبر داده بود.

لازم به ذکر است که دولت محافظه‌کار پیشین کانادا در سال 2012 قانونی تصویب کرد که به تبع آن شهروندان این کشور می‌توانند خواستار مصادره و فروش اموال ایران جهت پرداخت غرامت قربانیان تروریسم شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала