کاهش تحریم ها علیه ایران، گام احتمالی کاخ سفید برای آغاز مذاکرات با تهران

© Sputnik / Aleksei Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر کاهش تحریم ها علیه ایران، گام احتمالی کاخ سفید برای آغاز مذاکرات با تهران
کاهش تحریم ها علیه ایران، گام احتمالی کاخ سفید برای آغاز مذاکرات با تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ در پیشنهادی به وزارت خزانه داری، خواستار کاهش تحریم ها بر ضد ایران شده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، در پی پیشنهاد ترامپ برای کاهش تحریم های ایران، وزیر خزانه داری آمریکا، استیون منوچین، نیز از این امر حمایت کرده است و آن را گامی در جهت باز کردن باب مذاکره می داند.

بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت، ماجرای برکناری جان بولتون را با این پیشنهاد ترامپ مرتبط است، به نقل سه منبع آگاه در کاخ سفید، پیشنهاد ترامپ در راستای کاهش تحریم های ایران با واکنش بسیار تند مشاور امنیت ملی ایالات متحده، جان بولتون مواجه شد و با عصبانیت در مقابل این پیشنهاد رییس جمهور موضع گرفته است.

 اختلاف نظرهای ترامپ و بولتون اگرچه در موارد مرتبط با افغانستان و یا کره شمالی نیز مشهود شوده است، اما مهمترین موضوع اختلاف میان آنها، سیاست فشار حداکثری علیه ایران بود. از این رو به روشنی می توان دید که استعفای بولتون که روز سه‌شنبه به درخواست ترامپ صورت گرفت، در نتیجه مخالفتش با کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است.

سه منبع آگاه در کاخ سفید به بلومبرگ گفته‌اند که پیشنهاد کاهش تحریم های ایران از سوی ترامپ،‌ واکنش شدید بولتون را در پی داشته و او با عصبانیت علیه چنین اقدامی موضع گرفته است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала