مذاکره با آمریکا در شرایط تحریم معنا و مفهومی ندارد

اشتراک
روحانی: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران مذاکره با آمریکا در شرایطی که تحریم ها باقی باشد معنا و مفهومی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رئیس جمهور ایران حسن روحانی، عصر چهارشنبه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون اظهارداشت: تنها در صورتی که توافقات با اروپا نهایی شود، آماده ایم به تعهدات برجامی برگردیم و جلسه ایران و 1+5 نیز تنها زمانی امکان پذیر است که تحریم ها برداشته شود.

وی با قدردانی از تلاشهای رئیس جمهوری فرانسه، به گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی اشاره و تاکید کرد: گام سوم ایران تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است و در عین حال قابلیت بازگشت پذیری دارد.

ظریف: برجام هنوز نمرده است - اسپوتنیک ایران
ظریف: برجام هنوز نمرده است

روحانی خاطر نشان کرد: پیروی از برجام باعث ثبات و پایداری آن و امنیت در آبراه های جهان از جمله خلیج فارس و دریای عمان می گردد که از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی است و این را به نفع منافع تمام جهان حتی آمریکا دانست. همچنین با تاکید بر اینکه برجام فرصتی بزرگ برای همگان بود تا در اقتصاد رو به توسعه ایران مشارکت و سرمایه گذاری کنند، گفت: اتحادیه اروپا و خصوصا فرانسه ضروری است تا نقش خود را برای حفظ برجام به خوبی ایفا کنند.

رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تشریح اقدامات و مذاکرات فشرده کشورش با مقامهای آمریکایی درباره بسته جدید پیشنهادی توافقات گفت: فرانسه به تلاش هایش برای اجرای مفاد برجام و  رسیدن به تفاهم ادامه می دهد.

امانوئل مکرون در این گفت و گوی تلفنی، اقدامات و برنامه های آتی کشورش را برای تداوم مذاکرات و رسیدن به توافق، تشریح کرد.

روسای جمهوری دو کشور همچنین توافق کردند که به رایزنی های خود ادامه دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала