نتانیاهو: ایران تاسیسات اتمی مخفی را بعد از کشف اسرائیل نابود کرد

© AFP 2023 / Ronen Zvulunنتانیاهو: ایران تاسیسات اتمی مخفی را بعد از کشف اسرائیل نابود کرد
نتانیاهو: ایران تاسیسات اتمی مخفی را بعد از کشف اسرائیل نابود کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه از انهدام تاسیسات مخفی هسته ای ایران خبر داد، پس از آنکه طرف اسرائیلی آن را کشف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه از انهدام تاسیسات مخفی هسته ای ایران خبر داد، پس از آنکه طرف اسرائیلی آن را کشف کرد.

نتانیاهو در سخنانی که توسط رسانه های اسرائیلی و غربی پخش شد خطاب به ایران گفت: "ما می دانیم شما چه کاری را انجام می دهید، می دانیم چه موقع و کجا این کار را انجام می دهید. و ما همچنان به افشای دروغ و تخلفات شما خواهیم پرداخت."

به گفته نتانیاهو، این تأسیسات در شهر آباده در استان فارس واقع شده بود و از اواخر ژوئن تا اواخر ژوئیه 2019 تخریب شد.

نخست وزیر اسرائیل گفت: "در این مکان، ایران آزمایش هایی را برای توسعه سلاح های هسته ای انجام داد. وقتی ایران فهمید که ما آن تاسیسات را کشف کرده ایم، کاری که آنها انجام دادند این بود که آن را نابود کردند، آنها به راحتی آن را نابود کردند." نتانیاهو در طی سخنرانی خود، تصاویر ماهواره ای از این تاسیسات-قبل و بعد از نابودی آن- را نشان داد.

نتانیاهو همچنین از جامعه جهانی خواست كه با پیوستن به مجازاتهای دولت آمریكا علیه ایران، بر این کشور فشار وارد كند. نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد: "فشار، فشار و دوباره فشار."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала