تعیین نحوه تابعیت فرزندان مادران ایرانی

© Sputnik / SHAآیا زبان انگلیسی از برنامه مدارس ایران حذف می شود؟
آیا زبان انگلیسی از برنامه مدارس ایران حذف می شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس مصوبه کمیسیون قضایی مجلس فرزندانی که مادران ایرانی و پدر خارجی دارند در صورت نداشتن مشکل امنیتی ، تابعیت ایرانی می گیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کمالی‌پور عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، در خصوص رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تعیین تکلیف وضعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی با حضور مسولان ذیربط اطلاع داد و بیان داشت: پس از رفع ایرادات لایحه مذکور برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی خاطر نشان کرد: با مصوبه کمیسیون در ماده واحده اصلاحی قانون پس از عبارت" درخواست مادر ایرانی" عبارت " در صورت نداشتن مشکل امنیتی "( به تشخیص وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران ) " و پس از عبارت " پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی " عبارت در صورت نداشتن مشکل امنیتی ( به تشخیص وزارت اطلاعات ) " اضافه شد.

کمالی پور توضیح داد: بنابراین طبق مصوبه اعضای این کمیسیون، فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی در صورت نداشتن مشکل امنیتی طبق تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، تابعیت ایرانی می‌گیرند.

وی افزود : قطعا پس از سر کشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه لایحه مذکور در دستورکار جلسه علنی قوه مقننه قرار می‌گیرد و در صورت تصویب نمایندگان لایحه برای بررسی به شورای نگهبان ارائه می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала