ایران برای گفتگو با کشورهای باقیمانده در برجام آماده است

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران برای گفتگو با کشورهای باقیمانده در برجام آماده است
ایران برای گفتگو با کشورهای باقیمانده در برجام آماده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: ایران به منظور نشان دادن حسن نیت خود، آمادگی دارد به گفت‌وگو با طرف‌های باقی‌مانده در برجام در تمامی سطوح ادامه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران اظهار داشت که ایران به منظور نشان دادن حسن نیت خود، آمادگی دارد به گفت‌وگو با طرف‌های باقی‌مانده در برجام در تمامی سطوح ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران جزئیات نامه وزیر امور خارجه به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برجام را اعلام کرد.

مقامات ایرانی و فرانسوی در مورد برجام مذاکرات 10 ساعته برگزار کردند - اسپوتنیک ایران
مقامات ایرانی و فرانسوی در مورد برجام مذاکرات 10 ساعته برگزار کردند

سید عباس موسوی در این خصوص گفت: «دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه 5 ماه سپتامبر با ارسال نامه‌ای خطاب به خانم موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی و دفاعی اتحادیه اروپا اعلام کرد به دلیل تبعات ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحمیل مجدد تحریم های آن کشور و ناتوانی سه کشور اروپایی به اجرای تعهدات خود در برجام و در بیانیه های کمیسیون مشترک، جمهوری اسلامی ایران از امروز تمام تعهدات خود در برجام در حوزه تحقیق و توسعه هسته ای را متوقف می کند.

در این نامه تاکید شده است که این اقدام دقیقا در راستای حقوق ایران در برجام و به ویژه بر مبنای پاراگراف 36 آن بوده و در پاسخ به نقض گسترده و مستمر برجام طی 16 ماه گذشته صورت می گیرد. جزئیات فنی و عملیاتی توقف تعهدات ایران در حوزه تحقیق و توسعه هسته ای متعاقبا به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد رسید».

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، در پایان نامه وزیر امور خارجه کشورمان تاکید شده است که جمهوری اسلامی ایران به منظور نشان دادن حسن نیت خود، آمادگی دارد به گفتگو با طرف های باقی مانده در برجام در تمام سطوح ادامه داده و در صورت عمل طرف های مقابل به کلیه تعهدات خود در برجام، مجدداً به اجرای کامل برجام برگردد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала