چگونه ترامپ توجیه شد که به ایران حمله نکند؟ + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / چگونه ترامپ توجیه شد که به ایران حمله نکند؟ + ویدئو
چگونه ترامپ توجیه شد که به ایران حمله نکند؟ + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش ایالات متحده امریکا در جلسه‌ای دو ساعته دونالد ترامپ را توجیه کرد که نمی‌تواند به ایران حمله کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در خصوص ماجرای انصراف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از حمله به ایران پس از هدف قرار گرفتن پهپاد "گلوبال هاوک" در خلیج‌فارس اظهار داشت: وقتی که پهپاد زده شده رئیس جمهور آمریکا تا آستانه تصمیم رفت و این حسابگری را ارتش آمریکا برای او شفاف کرد در یک جلسه‌ای برای رییس جمهور آمریکا برآورد اطلاعاتی دادند که درصورت حمله به ایران در فضا چه اتفاقی می‌افتد، در  تنگه هرمز و کشور‌هایی که ایران به عنوان بازوانی در جبهه مقاومت ایجاد کرده چه اتفاقی می‌افتد و در حوزه موشکی ایران چه اتفاقی می‌افتد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در ادامه افزود: دو جلسه دو سه ساعته این آقا نشسته و‌ گوش داده و به این نتیجه رسیده که نمی توان به ایران حمله کرد و این یک دروغ بزرگ است که به خاطر جان چند صد نفر از حمله به ایران منصرف شده است.

صبح روز بیستم ژوئن روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقالب اسلامی ایران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی (گلوبال هاوک) در ساعات اولیه بامداد، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

ترامپ پس از این اتفاق در توئیتی نوشت: روز دوشنبه آنها (ایران) هواپیمای بدون سرنشین را بر فراز آب‌های بین‌المللی سرنگون کردند. شب گذشته ما به طور کامل برای گرفتن انتقام و حمله به 3 نقطه مختلف خاک ایران آماده بودیم، وقتی پرسیدم که چند نفر کشته خواهند شد. پاسخ ژنرال به من 150 نفر بود. 10 دقیقه قبل از حمله من آنرا متوقف کردم. (زیرا) با هدف قرار دادن یک هواپیمای بدون سرنشین تناسب چندانی ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала